Probabil, contabilii Ovalului Albastru vor accepta maximum doua-trei elemente de design ale acestei incrucisari surprinzatoare intre Kuga si Audi Q7, situatie care, fie vorba intre noi, nu este chiar atat de rea.
Explicatia este evidenta: Vertek arata pur si simplu bine. Atat de bine, incat nu ne-ar deranja o usoara “inmuiere� a incisivitatii stilului. Ne place in mod deosebit zona frontala, cu ale sale faruri mai inguste ca ochii unui japonez constipat si prize de aer lacome, dar si plafonul incordat, repezit catre posterior si “sustinut� excelent de bosajele evazate. Kinetic a crescut mare…
Intr-un fel, Vertrek era obligat sa smulga cateva aplauze, avand in vedere calitatea de sol a unuia dintre cele zece produse globale pe care Ford le va lansa in urmatorii ani. Acestea, ca si prototipul aici de fata, vor fi construite pe noua platforma C – cea pe care a fost dezvoltat recent lansatul Focus, dar si perechea de monovolume C-Max/Grand C-Max –, totalul vanzarilor la nivel mondial urmand a ajunge la circa doua milioane de exemplare pana in 2018. Asadar, Ford va face bani frumosi atat pe seama muncii designerilor si inginerilor sai, cat si in urma economiilor la scara larga, rezultate din eliminarea a doua arhitecturi tehnice “locale�.
Vertrek nu este insa doar un exercitiu de design, ci si un vehicul functional, echipat cu cele mai noi tehnologii dezvoltate in laboratoarele fostului numar doi mondial. Accentul se pune in mod evident pe latura ecologica, incepand cu compartimentul motor – locul de odihna al unui propulsor EcoBoost de 1,6 litri, capabil sa furnizeze performantele unui agregat de 1,8 sau doi litri fara a consuma cat acesta.
Americanii spun ca, in comparatie cu un motor aspirat mai mare si la fel de puternic, o unitate EcoBoost – tehnologie asupra careia Ford detine nu mai putin de 125 de patente – poate livra un consum mediu cu 20% mai mic, (la randul ei, poluarea scade cu aproximativ 15 procente); totusi, pentru cei mai calculati dintre clienti, producatorul din Dearborn a pregatit si o alternativa cu aprindere prin compresie. Este vorba despre o versiune actualizata a dieselului 2.0 Duratorq care, multumita unui sistem de combustie mai eficient, a devenit cu 7% mai ecologic decat predecesorul sau.
In “tolba� cu povesti anti-poluare a lui Vertrek se mai afla nelipsitul sistem Start/Stop (creditat cu o reducere a consumului/emisiilor poluante de pana la 10%) si sistemul de recuperare a energiei din franare, insa, de data aceasta, nu se poate vorbi despre ele ca despre niste metode de convingere a maselor. Iar daca intrebi “De ce?�, inseamana ca nu te-ai uitat bine la masina…