Acasa » Stiri » Important la Detroit: Porsche 918 RSR Coupe este un viitor campion la Le Mans

Important la Detroit: Porsche 918 RSR Coupe este un viitor campion la Le Mans

Postat in 12 ianuarie 2011
/
Comments are off for this post

Ce se intampla daca lasi noaptea, intr-un garaj cu lumina rosie si canistre cu benzina de cinci stele, un 911 GT3 R si un 918 Spyder?

Cel mai probabil nimic, dar, daca ai un pic de noroc, s-ar putea sa te trezesti dimineata in oracaielile minunii din imagine. Cel putin, asta s-a intamplat in laboratoarele Porsche…

Numele sau este 918 RSR Coupe si, fara doar si poate, este cel mai spectaculos prototip prezentat anul acesta la Detroit. Rectificam: este cea mai tare masina prezenta acum in Motown. Ca orisice supercar inca nepregatit pentru productia de serie, bolidul din Zuffenhausen are inevitabila aroma “eco�; totusi, intre el si Toyota Prius (ori alta natafleata gen) exista tot atatea similitudini ca intre o prastie si un submarin nuclear. Nu neaparat in ceea ce priveste complexitatea tehnologiei inglobate, ci in cea a talentului de distrugator al miturilor legate de masinile “verzi�.

Categoric, orice supercar care, in locul scaunului din dreapta soferului, are o chestie asemanatoare unui dispozitiv de distrugere a planetei trebuie sa fie al naibii de rapid. Porsche nu spune cat de iute, insa cele trei motoare pitite sub caroseria monococa din fibra de carbon – al carei design este o trimitere evidenta la teribilele prototipuri 908 si 917 – ar trebui sa-ti dea o idee vizavi de acest important aspect.

Ai citit bine: 918 RSR Coupe este animat de o evolutie a V8-ului folosit de masina de curse RS Spyder (563 CP la 10.300 rpm) si de doua motoare electrice a cate 75 kW fiecare, plasate in rotile din fata. In total, propulsia rachetei din Zuffenhausen dezvolta nu mai putin de 767 CP si un cuplu inca nespecificat – cu siguranta e obscen de mare –, cifre care ne atata si mai mult cand ne gandim la o eventuala participare la Le Mans.

Nu vom incheia insa inainte de a elucida misterul “buteliei� din dreapta soferului. Aceasta nu este nici mai mult, nici mai putin decat un motor electric cu rol de acumulator, capabil sa se roteasca cu o viteza de 36.000 rpm in scopul stocarii energiei. Incarcarea se produce atunci cand cele doua agregate electrice montate in rotile anterioare isi inverseaza sensul de functionare pentru a frana masina; practic, in momentele respective, ele devin generatoare de curent.

Energia stocata poate fi apoi folosita de pilot – ca “boost� in timpul manevrelor de depasire, de exemplu –, descarcarea ei fiind posibila printr-o simpla apasare de buton.

Cu acumulatorul “full�, masina beneficiaza de plusul de putere vreme de opt secunde – suficient pentru a da foc asfaltului de pe Mulsanne. Haideti baieti, dati-ne sansa sa vedem cum si-o iau purtatorii de “HDI� si “TDI� pe coaja…