Acasa » Stiri » Fabrica de zvonuri: Va exista un nou Bugatti Veyron. Si va merge cu 435 km/h!

Fabrica de zvonuri: Va exista un nou Bugatti Veyron. Si va merge cu 435 km/h!

Postat in 13 ianuarie 2011
/
Comments are off for this post

Uzurpatorul tuturor ierarhiilor in materie de acceleratii si viteza maxima, Bugatti Veyron, va preda stafeta unui succesor undeva in 2013 – iata cel mai fierbinte zvon al zilei de azi, imprastiat in cele patru zari ale Internetului de catre oamenii de la AutoExpress.

Masina va avea sub capota acelasi W16 quad-turbo de opt litri instalat pe Veyron Super Sport, dar va fi mai usoara si mai sofisticata pentru a atinge viteza de 435 km/h.

Se pare ca noua racheta a laboratoarelor Bugatti a fost prevestita de insusi Martin Winterkorn, presedintele Volkswagen, care, in cadrul unei declaratii deschise, ar fi mentionat urmatoarele: “Dupa producerea a 300 de masini Bugatti, ar fi o decizie rea sa permitem o noua intrare a marcii in starea de hibernare�. OK, daca esti genul de individ sceptic, atari vorbe nu vor insemna mare lucru pentru tine: in defintiv, un nou Bugatti poate sa fie, la fel de bine, o versiune de serie a lui 16C Galibier. Totusi, cei de la AutoExpress detin informatii potrivit carora nu numai ca Veyron 2 a primit unda verde, ci va avea si un design asemanator originalului.

Ideea e ca, din mai multe unghiuri, masina va semana cu o evolutie a bolidului de 1.001/1.200 CP, liniile sale, potrivit unui insider, urmand a fi inspirate de cele ale unei schite prezentate conducerii VW in 1999. Autorul acelei propuneri a fost nimeni altul decat Walter da Silva, iar motivul pentru care lucrarea sa nu s-a materializat sub forma unui concept-car a fost ca desenul lui Hartmut Warkuss, 18/4 Veyron, a fost considerat mai bun. Acum insa Walter da Silva, din pozitia sa de sef al departamentului de design, isi poate impune punctul de vedere, asa ca sunt sanse mari sa vedem cum a gandit el, in urma cu 12 ani, o hipermasina cu 16 cilindri.

16 cilindri – categoric, aceasta va fi una dintre cifrele-cheie din caietul de sarcini. Monstruosul agregat de opt litri, rezultat din fuziunea a doua blocuri VR8, va produce cam aceeasi putere si cuplu maxim ca unitatea instalata pe Veyron Super Sport (asadar, 1.200 CP si 1.500 Nm). Sarcina transmiterii momentului catre roti va cadea in seama aceleiasi cutii de viteze DSG cu sapte trepte, ce va fi setata, probabil, pentru a furniza acceleratii si mai naucitoare.

Zvonistii anticipeaza ca noul Veyron va fi capabil sa atinga 100 km/h in mai putin de 2,5 secunde, insa, daca vom fi martorii unui asemenea eveniment, va trebui sa aplaudam si munca depusa de ingineri intru diminuarea masei masinii.Chiar si in varianta “usurata� Super Sport, fuzeea lui Bugatti cantareste nu mai putin de 1.838 kg – mai mult decat un Land Rover Freelander –, drept pentru care este posibil ca firma din Molsheim sa apeleze la specialistul lui VW in fibre de carbon, Lamborghini.

Se anticipeaza ca noul Veyron va cantari cu cel putin 100 kg mai putin decat Super Sport, insa, in ciuda preluarii a numeroase componente de la actuala masina si a parteneriatului cu o companie din cadrul grupului-mama, germanii nu cred nici de aceasta data in profituri. Obrazul subtire…