Ultima data cand un astfel de fenomen a avut loc a fost cu ocazia prezentarii V8-ului AMG de 5,5 litri, insa de-atunci a trecut ceva vreme. Tot raul spre bine: vom savura cum se cuvine primul motor biturbo cu patru cilindri de la BMW…
Instalat sub capota lui X1 xDrive28i si conectat standard la o cutie manuala cu sase trepte (masina poate fi dotata, optional, cu minunata transmisie automata cu opt rapoarte), noul propulsor cu doua turbine twin-scrool, injectie directa, dublu-Vanos si Valvetronic il inlocuieste pe cel aspirat de trei litri, fata de care este superior din punct de vedere al cuplului si economiei de combustibil.
In cifre seci, mica uzina trimite catre roti 245 CP si 350 Nm (fostul agregat avea 258 CP si 310 Nm), adica exact atat cat e nevoie pentru ca SUV-ul sa ajunga la 100 km/h in doar 6,1 secunde (6,8 secunde pentru precedentul X1 xDrive28i). Intr-un final, crossover-ul bavarez va atinge si viteza maxima de 240 km/h (208 km/h pentru vechea versiune) dar, in regim de mers normal, el nu va consuma mai mult de 7,9 litri/100 km (inainte, X1 xDrive28i era creditat cu un consum mediu de 9,4 litri/100 km).
Momentul istoric va fi sarbatorit de BMW la Geneva, show in cadrul caruia va fi lansat si pachetul M dedicat lui X1. Acesta va fi disponibil pentru toate versiunile de motorizare si va include, pe langa obisnuitele jante sport cu design specific (de 17 sau, optional, de 18 inch), un tuning de suspensie si numeroase elemente de customizare a exteriorului si interiorului.
Nici sa nu te gandesti sa nu-l comanzi…