Acasa » Stiri » E o pasare, e un avion, e… doar un Chrysler cu embleme Lancia

E o pasare, e un avion, e… doar un Chrysler cu embleme Lancia

Postat in 15 februarie 2011
/
Comments are off for this post

Nu te freca la ochi. Si inchide gura. Pe bune, nu-i nimic de vazut aici. Inainte, Lancia insemna mii de ore petrecute in fata planselor de desen si alte cateva mii inghitite de vacarmul aparatelor de testare; azi, e doar un “click� la scoaterea siglei Chrysler si un “clack� la montarea celei cu scutul contelui di Ruffia. Pregateste-te – incepe “Atacul clonelor�…

Nu putem spune ca nu ne asteptam la asta: in defintiv, stiam de vreo doua-trei luni ca noua Lancia Thema va fi doar un Chrysler 300C cu alte logo-uri. Stiam, dar tot ne pare rau. Fulvia, Stratos, Delta, chiar si Thesis – toate aceste nume sunt strivite sub greutatea acestui pachebot de 5,08 m lungime, 1,89 m latime si 1,51 m inaltime, care are tot atata legatura cu designul italian pe cate Arnold Schwarzenegger cu baletul.

Nici macar oamenii care au scris comunicatul de presa nu au insistat prea mult pe designul gigantului, multumindu-se sa aminteasca, la fiecare cinci cuvinte, ca acesta nu este un 300C, ci noua Lancia Thema. Nu mai insistati, ne-ati convins…

Norocul lui 30… Thema e ca top-modelul numarului trei american este o limuzina destul de aratoasa. Desi e la fel de lunga ca un BMW Serie 7 ori un Mercedes S-Klasse, ea se mandreste cu unul dintre cele mai inchegate profiluri de pe piata; in plus, pare atat de solida de oriunde ai privi-o, incat increderea in ea n-ar scade nici daca ar purta insemnele Mahindra.

La interior, italienii promit piele Nappa, plastice moi, insertii din lemn natur si o groaza de jucarele high-tech (infotainment cu touchscreen de 8,4 inch, tempomat inteligent, asistent pentru unghiul mort, camera pentru marsarier etc) insa, sincer, mai interesante ni se par vestile despre motorizari. Am zis “interesante� si nu “bune� pentru ca… exact cel mai atragator propulsor din dotarea lui 300C, V8-ul Hemi de 5,7 litri, lipseste din gama lui Thema. Locul sau a fost luat de un V6 turbodiesel de trei litri (la alegere, de 190 sau 224 CP), conectat la o transmisie automata cu cinci trepte; daca totusi iti plac benzinarele, mergi pe mana V6-lui de 3,6 litri. Pe bune, nu vei fi dezamagit: Pentastarul are performante decente (0-100 km/h in 7,2 secunde, viteza maxima 230 km/h) si, gratie cutiei automate cu 8 (opt) trepte, este creditat cu un consum mediu excelent (8,3 litri/100 km). Speram sa-l si putem atinge…

Lancia nu spune nimic despre adversarii lui Thema, dar noi stim ca ea va incerca sa fure mai multi clienti Mercedes, BMW si Audi decat au facut-o pana acum Saab 9-5 sau Citroen C6. De dragul tentativei, speram sa aiba un pret pret decent; altfel, cand ne vom dori un sedan care sa semene cu un Chrysler 300C, ne vom comanda un, err, Chrysler 300C.

PS: concomitent cu prima fotografie a lui Tehma, Chr… Lancia a publicat si primele poze ale lui Flavia, Flavia Cabrio si Grand Voyager. Am fi scris si despre ele, dar ne-am gandit ca nu-ti pasa prea tare de Chrysler 200, 200 Cabrio si Town & Country…