Acasa » Stiri » Porsche Panamera S Hybrid: primele imagini

Porsche Panamera S Hybrid: primele imagini

Postat in 16 februarie 2011
/
Comments are off for this post

A venit si momentul mult asteptat de… nimeni: Porsche a publicat primele imagini ale lui Panamera S Hybrid, un model cu aroma eco al carui aparenta si singura calitate este aceea ca nu consuma motorina. Sa nu anticipam insa: la finalul povestii, s-ar putea sa-ti placa.

Arata cum arata, dar cifrele vorbesc de la sine: in 15 luni de la lansare, Panamera s-a vandut in circa 30.000 de exemplare. Si asta in ciuda paletei de motorizari, care nu include nici o unitate cu-adevarat economica (doar nu crezi balivernele marketing-ului despre V6-le de 3,6 litri si 300 CP, nu?). Asta inseamna ca, de-abia din iunie incolo, cand vor incepe comercializarile lui S Hybrid, trebuie sa ne asteptam la un adevarat recital din partea dealerilor Porsche. Adevarul e ca vor avea ce sa spuna: sub capota coupe-ului din Zuffenhausen se regaseste o propulsie identica cu cea de pe Cayenne S Hybrid, ce produce 380 CP si 580 Nm.

V6-le TFSI de 333 CP si motorul electric de 47 CP pot functiona impreuna sau separat, iar cand doar agregatul ecologic – plasat intre cel termic si transmisia cu opt trepte – iese la rampa, Panamera devine, pentru maximum doi kilometri, un vehicul cu emisii zero. Consumatorul de curent are atat rol de generator, cat si de starter, iar alimentarea cu energie se face cu ajutorul unei baterii nichel-metal. Si-acum, marea intrebare: cat consuma? Ei bine, suficient de putin incat sa-i aduca lui Panamera S Hybrid titlul de cel mai economic Porsche din istorie. Mai precis, 6,8 litri/100 km (emisii de CO2: 159 g/km). Si toate astea in conditiile in care marele “4-door� ramane o masina foarte, foarte rapida.

De numai sase secunde are nevoie uriasul pentru a ajunge la 100 km/h, iar daca insisti sa tii pedala din dreapta apasata, vei mai numara putine secunde pana cand acul vitezometrului va indica 270 km/h. Un mic secret insa: daca mentii o viteza constanta si permiti masinii sa “pluteasca� deasupra asfaltului, Panamera S Hybrid nu va mai avea nevoie – pana la o viteza maxima de 165 km/h – de serviciile motorului pe benzina. Acesta va fi oprit si scos din calcule pentru o vreme, perioada in care, natural, bolidul va consuma mai putin.

In rest, masina ramane o Panamera obisnuita. Adica un Porsche mare si greu, incantator doar prin interiorul neobisnuit de spatios si printr-un confort la rulare cum numai o suspensie pneumatica poate oferi. Inclusiv prin pret ramane un Porsche veritabil, avand in vedere ca pentru versiunea basic trebuie sa renunti la 106.185 de euro (“scor� cu TVA, valabil in Germania). Tu nu te lua dupa noi/ei: pune deoparte niste mii de euro si pentru optionale…