Numele ei este – cum altfel? – Phoenix.
Exact: proaspata arhitectura modulara poarta numele conceptului prezentat la Geneva (foto) si, judecand dupa modul in care va fi folosita, are toate motivele sa fie privita drept un simbol al renasterii SAAB. Potrivit informatiilor culese de catre redactorii Autocar, Phoenix va fi suficient de flexibila pentru a ajunge atat pe linia de asamblare a modelelor compacte (masini de minimum 4,2 m lungime), cat si pe cea a… unei limuzine de lux (masina de aproape 5,5 m lungime, cunoscuta deocamdata sub indicativul 9-7).
Totodata, este de asteptat ca noua baza tehnica cu suspensii MacPherson pe fata si multilink pe spate sa ajunga si in caietul de sarcini al viitoarelor generatii 9-4x si 9-5; asadar, in doar cativa ani, SAAB ar mari sanse sa scape de tehnologiile lui General Motors.
In final, mai trebuie spus ca, la dezvoltarea noii arhitecturi modulare, au contribuit si inginerii de la Scania, care s-au asigurat ca aceasta este suficient de usor de modernizat. Prin aceasta, SAAB va fi scutit de cheltuieli majore atunci cand va veni vremea schimbarii generatiilor de modele. Unde-s doi…