Acasa » Stiri » Al treilea VW Beetle: imagini (si info) oficiale

Al treilea VW Beetle: imagini (si info) oficiale

Postat in 18 aprilie 2011
/
Comments are off for this post

Gata, fani ai curentului retro, asteptarea a luat sfarsit: in ajunul Salonului Auto de la Shanghai, Volkswagen a prezentat noul Beetle – pe limba noastra, noua “Broscuta�.

Ca ne place sa o recunoastem sau nu, masina – atentie, nemtii au renuntat la particula “New�, preferand sa-i spuna, simplu, Beetle – arata mult mai bine decat cea de dinaine, si asta datorita designului puternic inspirat de liniile conceptului Ragster (prezentat, in 2005, la Salonul Auto de la Detroit).

Indiferent din ce unghi ar fi privit/admirat, cel de-al treilea Beetle se indeparteaza evident de alura de bubble-car a predecesorului sau, in prim planul operatiunii de metamorfozare fiind plafonul “turtit� si alungit catre spate, parbrizul verticalizat, geamurile inguste si posteriorul bombastic. In rest, avem de-a face cu aceleasi bosaje exacerbate si faruri rotunde, trademark-uri ale unui vehicul care si-a inceput cariera in zorii Celui De-al Doilea Razboi Mondial.

Masculinizarea profunda a exteriorului a determinat si o crestere substantiala a dimensiunilor, Beetle 3 fiind cu 152 mm mai lung si cu 84 mm mai lat decat fostul model; de asemenea, ampatamentul este si el mai generos cu 22 mm. Singura care a scazut este inaltimea, insa cei 12 mm in minus nu credem ca vor ridica probleme insemnate pasagerilor.

Apropo de habitaclu, noul Beetle se mandreste cu un portbagaj de 310 litri (cu 101 litri mai mare decat cel al predecesorului), insa nu si cu o atmosfera pe masura extravagantei exteriorului. Desi nu ne indoim de calitatea materialelor si finisarilor, designul ne cam dezamageste, fiind la fel de tern si excesiv de ordonat precum cel din… oricare alt Volkswagen. Din fericire, singurul element mai “epatant�, volanul cu trei spite, anunta o oarescare implicare la nivel emotional din partea componentei tehnice.

La startul vanzarilor – al treilea Beetle va fi disponibil mai intai in America de Nord, apoi in Europa, incepand cu toamna acestui an –, compacta retro va propune patru motorizari: trei pe benzina si una diesel. Versiunea de baza va oferi doar 105 CP (dintr-un agregat TSI de 1,2 litri), insa cele situate pe treptele imediat superioare promit sa nu-i dezamageasca pe cautatorii de virtuti sportive: propulsorul TSI de 1,4 litri dezvolta 160 CP, iar cel TSI de doi litri – 200 CP.

De partea cealalta, puhoiul admirator al unitatilor cu aprindere prin compresie vor avea la dispozitie doar “motorina� de 1,6 litri si 105 CP, dar aceasta se lauda, gratie sistemului Stop/Start si celui de recuperare a energiei din franare, un consum de numai 3,6 litri/100 km.

Din arsenalul dinamic al noului Beetle mai fac parte ecartamentele marite si tehnologia XDS, ce simuleaza comportamentul unui diferential cu patinare limitata; totusi, exista si o cale mai usoara de a impresiona: cumpara masina, monteaza-i niste jante ultralate, un kit de suspensie si un set de praguri evazate. Nu va rezulta chiar un Ragster, dar vei extrem de aproape…