Acasa » Stiri » Noul Mercedes S-Klasse: informatii noi

Noul Mercedes S-Klasse: informatii noi

Postat in 14 mai 2011
/
Comments are off for this post

Pana acum, viitoarea nava-amiral a fabricantului din Stuttgart a dezvaluit foarte putin din secretele sale; ei bine, zilele trecute, o buna parte din mister s-a dizolvat.

Si asta multumita ziaristilor de la CAR Magazine, care au reusit sa sustraga cateva informatii importante de la oamenii apropiati proiectului.

In primul rand, trebuie spus faptul ca noul S-Klasse va fi, ca de obicei, un soi de mini-expozitie dedicate inaltei tehnologii. Vor exista mai multe gadget-uri si sisteme de siguranta pe centimetru patrat decat la oricare alta masina, insa ceea ce ne-a atras noua atentia este asa-numitul “Magic Body Control�.

Desi suna ca un skill din Heroes 3, minunea este cat se poate de reala si promite sa faca din S-Klasse un soi de iaht ce navigheaza pe un ocean din vata de zahar.

Doua camere de luat vederi, plasate astfel incat sa scaneze drumul, vor transmite computerului de management al activitatii suspensiei orice imperfectiune ivita in suprafata de rulare. Acesta va fi pur si simplu anihilata de catre masurile luate de sistem, care va ajusta raspunsul suspensiei de asa maniera incat pasagerii sa simta cat mai putin (sau deloc) respectiva iregularitate.

In ceea ce priveste configuratia tehnica a vehiculului, acesta va fi construit pe baza noii arhitecturi MRA, a carei structura include suspensii multi-link pentru puntea fata si “arcuri� din aer comprimat pentru toate cele patru roti. Nu mai putin de patru variante de caroserie vor fi create de catre designerii Mercedes – limuzina cu ampatament lung si scurt, coupe si… cabriolet cu patru portiere (in genul conceptului Ocean Drive) –, in timp ce inginerii se vor ocupa de bibilirea unei game de motoare pe cat de puternice, pe atat de eficiente.

Nu vom insista asupra motorizarilor hibride si/sau a celor electrice, pentru ca vedem in ele doar modalitati ingenioase de a diminua consumul de flota; in schimb, ne vom concentra asupra celora clasice, a caror spectru de putere va avea o valoare minima de 306 cai.

Respectivul agregat, binecunoscutul V6 de 3,5 litri, il va avea ca “sef direct� pe recent lansatul V8 biturbo de 4,6 litri. Acesta, cu un potential de 435 CP, va fi asezat in compartimentul motor al lui S500 – modelul despre care, pana mai ieri, se stia ca va fi cel mai puternic dintre versiunile S-Klasse non-AMG.

Ei bine, Mercedes nu ne-a dezamagit si a anuntat lansarea unui nou V12, a carui forta va ajunge la 552 de cai (cu 35 CP mai mare decat cea a agregatului de azi). Cat despre monstrii AMG, acestia vor fi doi la numar si vor dezvolta 544/571 CP (V8 biturbo de 5,5 litri), respectiv 659 CP (V12, probabil supraalimentat).

E clar, deci – cel putin din acest punct de vedere, Mercedes ramane “uber alles�…

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed