Acasa » Stiri » Noul Mercedes ML: imagini & info oficiale

Noul Mercedes ML: imagini & info oficiale

Postat in 7 iunie 2011
/
Comments are off for this post

Gata, asteptarea a luat sfarsit. Luni de zile ne-au chinuit cu imaginile SUV-urilor pline de benzi adezive si camuflaje grotesti, dar acum fluturele a iesit din crisalida.

Noul Mercedes ML nu va zbura insa nicaieri, ci doar va face putin jogging pana la Salonul Auto de la Frankfurt, acolo unde pasionatii sofatului de la etajul doi il vor putea venera cum se cuvine.

Prea multe in privinta designului nu avem de spus, si asta pentru ca… ai si tu ochi sa vezi evolutia celui vechi. In locul blocurilor optice frontale asimetrice, Mercedes a instalat o pereche de “ochi� cu accente eliptice, flancand de pe-acum clasicul calandru cu trei bare cromate; intre timp, posteriorul a capatat doua stopuri cu extremitati piezise, ce se intind pe lateralele masinii. In rest, din profil – si de la distanta – cu greu iti vei da seama ca este vorba despre cea de-a treia generatie ML, un lucru pe care multi, fie vorba intre noi, il vor aprecia.

Ceea ce ar fi fost de neconceput era ca Mercedes sa aplice aceeasi tactica si in privinta interiorului, insa chiar nu e cazul: din punct de vedere al atmosferei, SUV-ul din Stuttgart este cu totul alta masina. Si nu ne referim aici doar la look-ul de S-Klasse, ci si la combinatiile de culori sau – banuim – calitatea mai buna a materialelor. Lemn de esenta rara, piele, aluminiu, alcantara – orice pofteste inima nababului, Mercedes ofera. Iar preturile, nu ne indoim, vor fi pe masura pretentiilor clientului.

Mercedes ML va fi un SUV scump si “din cauza� tehnologiei ultimul racnet, trenul de rulare cu suspensii adaptive, de exemplu, putand fi ridicat la un alt nivel prin intermediul amortizarii pneumatice auto-ajustabile si a barelor antiruliu active (componente ale sistemului Active Curve System). Apoi este basculanta de asistenti electronici care te fac inutil la volan, precum tehnologia Night View Assist Plus cu functie de detectare a pietonilor, Speed Limit Assist (semnaleaza aparitia indicatoarelor cu limita de viteza), Lane Keeping Assist (asistenta la parasirea benzii de circulatie), Blind Sport Assist (anihileaza unghiul mort din oglinda retrovizoare), Active Park Assist (asistenta la parcare) si Distronic Plus (care face tot, mai putin sa tina volanul). Iar la final, precum un desert delicios, vine noua paleta de motoare. Care incepe cu un… patru cilindri!

Obisnuieste-te cu gandul asta: toata lumea face downsizing si, ca atare, vestile neplacute o sa continuie sa curga. In cazul de fata, avem de-a face cu un turbo diesel de 2,1 litri fortat sa produca 204 CP si 500 Nm, adica exact cat scotea si fostul V6 de trei litri; partea buna a lucrurilor este ca motorul va lucra in tandem cu o transmisie automata (binecunoscuta 7G-Tronic), asa ca nu va trebui sa-ti faci probleme in privinta exploatarii corecte a resurselor. Drept dovada autonomia, estimata la peste 1.400 km.

Mai departe dam de o clona a puternicului V6 turbodiesel de pe CLS, ce produce 258 CP si 619 Nm din trei litri cilindree; despre el se spune ca-i va imprima lui ML 350 Bluetec o viteza maxima de 224 km/h si un 0-100 km/h in 7,5 secunde – deloc rau pentru masina care va fi ceruta de 90% dintre clienti.

In sectorul benzinarelor, distractia va incepe cu un V6 de 3,5 litri, 306 CP si 370 Nm si se va termina cu obisnuitele unitati V8, in frunte cu monstrul AMG de 5,5 litri si 550 CP. Eco, eco, dar pana cand?