Acasa » Stiri » …si-apoi strica petrecerea invitand o gasca de “Qâ€?-uri

…si-apoi strica petrecerea invitand o gasca de “Q�-uri

Postat in 18 iunie 2011
/
Comments are off for this post

Prieteni, avem o veste proasta: BMW X6 se vinde bine. Nu stim exact cat de bine, dar se pare ca suficient de bine incat si Audi sa grabeasca introducerea unui coupe-SUV similar, pe nume Q6.

Si, pentru ca un necaz nu vine niciodata singur, struto-camilei va fi urmat de cele ale lui Q1 si Q4.

Dar sa le luam pe rand. Mai intai, Q6 (te avertizam, stirea asta te va omori incet). De parca Q7 nu era suficient de mare si de obscen, Audi s-a gandit sa pluseze cu lansarea unui SUV – pardon, SAV – care sa-i dea batai de cap lui BMW X6. Indivizii din Ingolstadt promit un design ceva mai dragut, un interior mai spatios (si mai usor de accesat), plus un portbagaj mai generos decat al rivalului din Munchen, dar, in esenta, Q6 va fi o masina similara. Respectiv, un vehicul pentru oamenii care adora solutiile, ehem, alternative, indiferent de stupiditatea lor.

Ca si platforma tehnica va fi utilizata cea a lui Q5, ceea ce inseamna ca, sub capota, vom da cu ochii inclusiv de V6-le TFSI de trei litri si 300 CP; celelalte posibilitati de echipare sunt un doi litri TFSI cu 220 CP si 350 Nm, un V6 TDI de trei litri, 252 CP si 550 Nm si un hibrid de tip plug-in, ce va combina motorul de doi litri anterior mentionat si un agregat electric de 100 CP. Iar acum, vestea cea buna: Q6 ar putea debuta undeva in 2016. Ceea ce inseamna ca avem ceva sanse sa se razgandeasca…

La un an de la debutul lui Q6, vom face cunostinta, teoretic, cu fratele sau mai mic. Numele lui: Q4. Incadrarea: necunoscuta. Si asta pentru ca exista trei posibilitati de abordare a proiectului: calea unui crossover elegant, cu doar doua usi, cea a unui model cu o puternica tenta sportiva (bosaje epatante, praguri evazate, jante cat rotile din parcurile de distractii, stii poezia) si… poteca desfundata a unui model off-road, stilizat cu elemente de design butucanoase si suspensii ajustabile. Oh, da, e aproape optim.

In sfarsit, cel mai normal dintre noile “Q�-uri pare a fi micul Q1. Asta pana cand auzi ca si acesta ar putea arata altfel decat un SUV compact decent. Varianta 1: o varianta inaltata a lui A1, disponibila din 2013 (nu cel in trei usi, ci viitoarea versiune Sportback, cu cinci. Merge). Varianta 2: un crossover fabricat pe arhitecura modulara MQB, ce va deservi si noului A3 (asa-si-asa, mai ales ca asta inseamna sa asteptam pana in 2015). Varianta 3: revitalizarea lui Audi A2 (programat pentru debut in 2016) si transformarea lui ulterioara intr-un soi de “suvulet� scump din aluminiu (adu emetiralul).

Acuma – ce-ar rezulta daca fabricantii auto si-ar folosi imaginatia altfel decat adeptii lui John Galliano?