Acum ca stii si de unde vine acel 88, hai sa vedem care este treaba cu aceasta strategie.
Construita pe o baza formata din patru obiective majore – “ameliorarea imaginii de marca si a fortei vanzarilor�, “crestere�, “mobilitate sustenabila� si “mobilitate pentru toata lumea� –, ea implica lansarea unui model complet nou la fiecare sase saptamani, de-a lungul a sase ani (mai bine ii ziceau “Power 66�). Prin aceasta, Carlos Ghosn spera sa acopere 92% din segmentele de piata globale, printre care si atat de importantul sector al vehiculelor electrice (acolo unde Renault-Nissan ar trebui sa vanda, la un moment dat, in jur de 1,5 milioane de unitati anual).
Mai mult, in urmatorii sase ani, Nissan va introduce 90 de tehnologii noi pe piata auto, iar Infiniti va deveni un jucator important pe piata automobilelor premium, cu cel putin 10 modele noi in oferta (pana in 2016, gigantul nipon spera sa ajunga in situatia de a vinde 500.000 de unitati Infiniti anual).
Principalele piete emergente (Brazilia, Rusia, China si India) vor inregistra cresteri foarte importante in urmatoarea perioada, asa ca Nissan le va acorda o atentie deosebita. In incercarea de a-i ajunge din urma pe General Motors, Toyota si Volkswagen, al doilea producator japonez isi va mari capacitatea de productie din Tara Marelui Zid pana la nivelul de 1,2 milioane de unitati (actualmente, China este cea mai mare piata de desfacere pentru partenerul lui Renault), iar in Brazilia va construi o uzina noua, cu o capacitate anuala de 200.000 de masini.
Actualmente, Nissan este o companie care asambleaza peste patru milioane de autoturisme anual (4,1 milioane in 2010, mai exact) si poseda o gama globala formata din 64 de modele Nissan si Infiniti. Asteapta-te, deci, la brosuri mult mai groase decat pana acum…