Colosul american s-a saturat sa mai fie comparat cu un urias cu picioare de lut si producator de automobile de nivel mediu.
Practic, reinventarea lui GM vine sa adauge noi calitati producatoruluid in Detroit, asemanatoare celor ale companiei create de Steve Jobs: inovatie, design sofisticat si avantgardism.
Aceasta declaratie a venit cu ocazia Conferintei Globale de Business, tinuta de marii constructori auto americani in fata potentialilor investitori si analisti.
toate sunt bune si frumoase, iar intentia lor este laudabila. Ramane, insa, o singura intrebare: cum si cand?
Pentru ca, in tipicul spirit american, Ewanick nu a mentionat nimic in acest sens si nu a prezentat niciun fel de plan sau proiectie.
A declarat totusi ca GM are un plan si a comparat situatia actuala cu strategia japonezilor de la Lexus de acum 20 de ani: strategia noastra este asemanatoare cu cea lui Lexus din 1989, care a impins piata auto de lux intr-o alta directie decat cea clasica, iar toata lumea a trebuit sa se tina dupa ei. A fost o miscare geniala. Noi vrem acelasi lucru. Strategia noastra va schimba insasi esenta culturii noastre, iar Cadillac si Chevrolet vor da tonul pentru portofoliul GM in ceea ce priveste modul cum abordam piata si cum oferim noi tehnologii clientilor nostri.
Ramane de vazut…