XE, XXL sau cum naiba o sa fie numit atunci cand va ajunge pe linia de productie, acest “baby-XK� promite sa elimine, unul cate unul, toate motivele pentru care te-ai putea gandi la alt coupe premium entry-level. Incepand cu designul…
Sa-ti fie clar: din momentul in care masina asta, intr-o forma sau alta, va ajunge in showroom-urile marcii din Coventry, nu vei mai avea nici o scuza de genul “E prea scumpa, ma duc sa-mi cumpar un TT-RS. Sau un Cayman�. De data asta, vorbim despre un Jaguar “affordable�, un coupe de dimensiuni compacte (conceptul are 4,46 m lungime, 2,05 m latime si 1,30 m inaltime) in care incap maximum doi oameni (nu te speria, ampatamentul de 2,62 m e mai mult decat suficient pentru o sedere comoda).
Precum bine vezi, are un design mai ravasitor decat un poster cu Adriana Lima si, chiar daca unul-doua elemente nu vor vedea forfota din jurul unei linii de productie, e clar ca asta nu are cum sa-i stirbeasca appeal-ul. Aston Martin Vantage, move over – there’s a new sheriff in town…
Din fericire, englezii n-au uitat faptul ca adversarii pe care-i vizeaza sunt foarte, foarte buni la capitolul dinamica; ca atare, au plusat cu o poveste tehnica interesanta, al carei rezumat suna cam asa: caroserie din aluminiu, distributie 50/50 a maselor, motor V6 turbo de 380 CP si 450 Nm, transmsie cu opt trepte si… un mic motor electric, cu rol de booster.
Ai auzit bine: cand vei avea nevoie de plusul de cai si newton-metri pentru a-ti anihila adversarul pana la primul semafor, tot ce trebuie sa faci este sa apesi un buton de pe volan. Exact ca in Formula 1. Montata in ansamblul constructiv al cutiei, unitatea electrica livreaza 95 CP si 235 Nm, ajutandu-l pe C-X16 sa dezvolte sprinturi de supercar: cel de la 80 la 120 km/h, de exemplu, dureaza numai 2,1 secunde.
Ah, si sa nu ramanem datori cu restul cifrelor care te intereseaza: acceleratia 0-100 km/h dureaza 4,4 secunde, iar viteza maxima este de 300 km/h. Te-ai linistit?