Acasa » Stiri » Chrys… pardon, Lancia Thema si-a consumat debutul comercial

Chrys… pardon, Lancia Thema si-a consumat debutul comercial

Postat in 19 octombrie 2011
/
Comments are off for this post

E greu de spus cum e mai bine pentru Lancia – sa aiba in gama o limuzina originala, dar prost inteleasa (asa cum a fost Thesis), sau o nava-amiral prezentabila in ochii oricui, dar la fel de autentica ca un vas Ming din Dragonul Rosu (cum este noua Thema)?

Cert este ca italienii, conform dorintei lui Sergio Marchionne, introduc o noua fisa in tonomatul segmentului de lux, de data aceasta cu figura lui Chrysler 300C gravata pe ambele fete.

Poti sa analizezi designul Themei cat doresti: cu exceptia logo-urilor Lancia, nu vei gasi nimic care sa o diferentieze de geamanul american. Pe de-o parte, asta e bine, caci yankeul – trecut recent printr-un facelift consistent – nu arata rau deloc; pe de alta, decizia torinezilor bate un nou cui in imaginea celei mai “necajite� marci din Cizma. Care ar putea fi si ultimul.

Vom vedea insa ce va fi; pana atunci, sa spunem ca Lancia se asteapta sa vanda, anual, 10.000-15.000 de asemenea sedanuri, iar principalul pilon al misiunii va fi motorul diesel de trei litri (dezvoltat impreuna cu VM Motori).

Agregatul cu sase cilindri in “V� respecta normele Euro V si se multumeste, in medie, cu 7,1 litri/100 km, insa trebuie sa stii ca va sosi in doua trepte de putere (indiferent de alegere, consumul ramane acelasi): 190 CP si 440 Nm/1.600-2.800 rpm (0-100 km/h in 9,7 secunde), respectiv 239 CP si 550 Nm/1.800-2.800 rpm (0-100 km/h in 7,8 secunde, viteza maxima 230 km/h).

Cine are “alergie� la pacanitul unui devorator de motorina, poate miza pe serviciile Pentastar-ului de 3,6 litri, ce scoate 286 CP si 340 Nm; natural, sprintul 0-100 km/h in 7,7 secunde si viteza maxima de 240 km/h se cer platite mai scump, consumul mediu al Themei pe benzina fiind de 9,4 litri/100 km. Acuma – daca stim cu totii ca e un Chrysler, de ce s-au temut sa importe versiunea V8?