Acasa » Stiri » Ford a prezentat noul Fusion la Detroit

Ford a prezentat noul Fusion la Detroit

Postat in 9 ianuarie 2012
/
Comments are off for this post

Teoretic, stirea asta nu trebuie sa te intereseze prea tare, avand in vedere ca Fusion de America nu este: 1) acelasi lucru cu Fusion de Europa; 2) acelasi lucru cu Mondeo de Europa.

Ba nu, stai putin: punctul doi nu mai e valabil…

Pe bune, masina imortalizata in fotografiile de mai jos va sosi, la un moment dat, si in Europa; diferenta, bineinteles, va fi facuta de numele trecut pe capacul portbagajului. Care nu va fi Fusion, ci Mondeo. Ti-ai fi imaginat vreodata ca sedanul de talie medie al Ovalului Albastru va fi atat de atragator? Nici noi.

De fapt, nu ne-am asteptat ca trasaturile minunatului concept Evos, copiate aproape fidel, sa se integreze perfect in ansamblul estetic al rivalului Toyotei Camry. Pardon, VW Passat. Oricine se va arata la volanul acestei berline cu priviri “criminale� si gura de rechin-doica va deveni eroul strazii pe care sta, chit ca are ochelari cu lentile precum sticlele de sifon, un “cubicle� de doi metri patrati la servici si o sotie pe nume Eugenia acasa.

Lasand gluma deoparte, lucrurile vor deveni serioase (in sensul negativ) pentru orice adversar care va avea de infruntat perchea Fusion/Mondeo. Dincolo de profilul zvelt si jantele “cool� (si spatele e OK, dar e prea asemanator cu cel al actulalului sedan), Ford vorbeste despre un habitaclu cu materiale foarte bune calitativ, despre atentie la detalii si finisari de nivel premium; totodata, convinge cu o lista de echipamente completa, din care nu lipsesc sistemul de infotainement MyFord Touch, asistenta la pastrarea benzii, cruise-control-ul adaptiv, parcarea automata si sistemul de eliminare al unghiului mort.

Acuma – gama de motorizari nu te va interesa prea tare, dat fiind faptul ca nu contine nici un diesel; totusi, propulsiile “eco� pregatite pentru yankei nu sunt tocmai de lepadat. Entuziastii vor gasi destul de nimerite motoarele EcoBoost de 1,6 si doi litri (mai ales pe ultimul, care poate fi cuplat cu un sistem de tractiune integrala), insa cei preocupati de soarta Naturii se pot orienta catre un hibrid clasic, cu un consum mediu de 5,1 litri/100 km, ori catre unul de tip plug-in, ce consuma echivalentul electric a 2,3 litri/100 km!

Vorbeam ceva mai sus despre Camry si Passat; adauga-l, te rog, si pe Chevy Volt…