Iar acest lucru nu putea veni mai bine, daca tinem cont de iminenta aparitie a noului Mercedes-Benz Clasa S,care va aduce cu sine tehnologii imprumutate de la USSS Enterprise…
Astfel, Audi a publicat o brosura care prezinta sapte tehnologii cheie, aflate in diferite stadii de cercetare/dezvoltare, impreuna cu parteneri strategici:
Garage Parking Pilot: cu aceasta denumire se prezinta un sistem integrat in reteaua rutiera, care permite automobilului sa comunice via WLAN cu un computer care controleaza garajul/parcarea si care ghideaza automobilul spre un loc de parcare liber.
Practic se elimina timpii morti din parcari, care vor fi inteligente, precum si ambuteiajele arhicunoscute din parcarile publice.
Tehnologia OLED, care va fi folosita in mai multe modalitati: in ceea ce priveste conceptul Audi R8 OLED, s-au folosit cateva sute de lampi OLED care subliniaza conturul automobilului.
Acestea sunt alimentate cu electricitate individual si pot produce efecte spectaculoase si chiar imagini ce pot lua locul clasicelor si, in curand, redundantelor lampi stop.
Materiale hibride care presupun realizarea unor panouri de caroserie dintr-o combinatie de noi aliaje de metal si elemente de plastic armat cu fibra de carbon.
Audi este pe cale sa lanseze in productia de masa tehnologia MSF (Multimaterial Space Frame), care presupune combinarea de aluminiu, otel si materiale plastice armate cu fibra de carbon.
Arcuri din plastic armat cu fibra de sticla : se refera la o noua tehnologie de fabricare a arcurilor elicoidale care ofera cel putin aceeasi durata de viata si randament ca si cele clasice din otel, dar sunt cu 40% mai usoare.
Le vom putea vedea in premiera in acest an, pe modelul Audi R8 e-tron.
Comenzi multi-touch
: se refera la utilizarea unui touchpad cu feedback care permite controlarea sistemelor masinii, eliminand astfel controller-ele si butoanele clasice.
Suspensia predictiva: foloseste camered e luat vederi stereo de inalta rezolutie care citesc
, la propriu, drumul din fata automobilului si actioneaza proactiv, regland suspensia pentru a oferi cea mai buna tinuta de drum indiferent de starea asfaltului.
Cei de la Audi au tinut sa mentioneze faptul ca principala lor preocupare este reducerea masei proprii a automobilelor produse si, din acest motiv, se fac eforturi foarte mari in acest sens.
la fel de importanta este electromobilitatea
, adica cercetarea si dezvoltarea de sisteme de propulsie integral electrice, pentru implementarea in productia de masa in viitorul apropiat.
Asadar, viitorul companiei bavareze se arata luminos. La propriu!