Lasand la o parte discursul amfitrionilor, celebrii Razvan si Dani, si prezenta spectaculoasa a catorva vedete autohtone, atentia a fost captivata de Citroën DS5.
Acest moment a fost asteptat intr-un mod placut, eu, precum si ceilalti colegi de breasla, fiind incantati de spectacolul pregatit.
Lasand acest, prea lung, preambul de-o parte, e timpul sa vorbim despre DS5.
Am avut in fata versiunea de serie a lui C Sportlounge, concept lansat cu ceva ani in urma, care prefigura noua tendinta de design a casei franceze.
Desi pare un monovolum aplatizat, DS5 este incadrat ca fiind un fel de cross-over intre shooting brake, hatch de mare dimensiuni (merci Citroën XM) si un fel de coupe cu 4 usi, ca tot sunt la moda.
In ciuda dimensiunilor exterioare generoase, interiorul este foarte intim si bine aranjat, desi locurile din spate sunt relativ mici pentru un om cu inaltimea de 1,80.
Radu, cu ai sai 180 cm, avea probleme in zona capului. Cu spatiul interior! Desigur, dread-urile din cap ar putea fi acuzate de disconfort, dar trecem peste…
Pozitia la volan este foarte confortabila si preia nota aeronautica des mentionata de persoanele care au luat cuvantul.
Comenzile sunt dispuse de jur imprejurul soferului, inclusiv pe plafon.
Am apreciat marginea metalica a butoanelor, care este un detaliu des intalnit in automobilele premium.
Consola centrala se prezinta intr-un design spectaculos, asimetric, cu butoane prea mici, la prima vedere, clar inspirate de superbul XM din anii 90.
Tunelul median al consolei centrale se aseamana cu cel de la Porsche Panamera, prin dispunerea butoanelor, iar controller-ul este identic cu cel folosit si de Peugeot 508, avand, in plus, finisaje metalice.
O noutate la Citroen o reprezinta head-up display-ul montat in bord, care foloseste un ecran escamotabil, preluat, probabil , tot de la 508.
Scaunele sunt comode, fiind, mai degraba, un fel de fotolii de pilot, si indeamna la parcurgerea unor drumuri cat mai lungi…
Nu stim nimic inca despre preturi, nu avem mapa de presa si asteptam cu mare interes fotografiile facute de Andrei Tobosaru.
Mai mult, asteptam sa ne vina randul pentru test-drive cand vom vedea cu ochii nostri cat de spectaculos este DS5 pe sosea si vom pregati un material special.