Si asta pentru ca ZL1 contra Shelby GT500 nu este precum Steaua vs Dinamo. Oh nu – este precum inghetata de ciocolata vs inghetata de vanilie. Recte, le degusti impreuna sau deloc…
In SUA, vei intalni o multime de indivizi care incearca sa convinga alta multime de indivizi ca Ford e mai bun decat Chevy. Si viceversa. In majoritatea cazurilor, respectivii sunt fermieri, iar in miezul disputei se afla o camioneta (fie ea F-250 ori Silverado); ei bine, astia-s baietii OK.
In rest, dai peste tolomaci care urmeaza exemplul celor de mai sus, nerealizand evidentul: in anul de gratie 2012, e stupid sa nu-ti bagi carnea la saramura pentru un ZL1 SI un Shelby GT500. Da, amandoua. Iar cand citesti “carnea la saramura�, nu te gandi la un credit pentru care te vor injura si urmasii cu schelet bionic: impreuna, cele doua muscle-car-uri valoreaza cat un Nissan GT-R. Fata de care, evident, nu sunt cu mult mai lente…
Chevrolet ZL1, de exemplu, a fost recent testat de catre inginerii “Fundei� pe sfertul de mila. Rezultatul? 11,93 secunde in varianta cu transmisie automata si 11,96 secunde in cea echipata cu “manuala� in sase trepte. La 54.095 de $, pret de baza, vei gasi putine masini care sa faca asta. In plus, nu trebuie uitat timpul petrecut pe marea bucla de la Nurburgring, mai scurt cu trei secunde decat cel al lui Mercedes SLS AMG, de pilda. Care, apropo, costa de trei ori si jumatate mai mult.
De partea cealalta, Mustang GT500 costa 54.995 de S si… este inca si mai rapid la capatul unei linii drepte: primii 400 m sunt rezolvati undeva intre 11 si 11,5 secunde, iar viteza maxima este de 322 km/h. Pe de alta parte, cu acea punte spate rigida, nu-l vedem sa ne ia maul pe Nurburgring. Acum intelegi treaba cu vanilia si ciocolata?