Nemesis-ul este, bineinteles, Mercedes, care, cu al sau S-Klasse, face legea de decenii bune; mai mult, nava-amiral a fabricantului din Stuttgart se vinde excelent pana spre finalul carierei fiecarei generatii, astfel ca adversarii nu au timp de respiro.
<
Asadar, este doar normal sa presupunem ca introducerea celei de-a sasea generatii, ce va avea loc anul acesta, va starni ceva agitatie prin birourile din Munchen; din fericire, BMW are un raspuns: facelift-ul lui Serie 7.
La o prima vedere, nu pare a se fi schimbat nimic, insa uita-te mai atent si vei observa, de pilda, farurile cu tehnologie LED strajuind calandrul cu doar noua bare verticale (inainte, erau 12). Coboara privirile si vei inregistra designul diferit al barei de protectie, a carei priza de aer integreaza un set de ornamente cromate; in final, mergi spre partea opusa, unde te asteapta un bumper impodobit, de asemenea, cu o bagheta cromata. Si cam asta e tot. Din punct de vedere estetic, actualul Serie 7 a stat bine din capul locului, asa ca munchenezii au mers pe mana zicalei cu echipa castigatoare; in schimb, habitaclul este mult mai vulnerabil in fata trecerii timpului.
Ca atare, BMW a inititat o operatiune de modernizare destul de consistenta, ce a vizat scaunele (acum mai bine profilate si acoperite cu o piele de calitate superioara celei de dinainte), sistemul audio (este disponibila o noua “bijuterie� Bang & Olufsen, cu 16 difuzoare si o putere de 1,200 wati), sistemul de entertainment (dotat cu ecran de 9,2 inch pentru pasagerii din spate), si sistemul de infotainment (cu grafice 3D si ecrane de pana la 10,25 inch). Cat despre motorizari…
Mecanica a fost, este si, probabil, va fi punctul forte al oricarui BMW, insa nemtii sunt nemti si culcatul pe o ureche nu le sta in caracter. Pentru a contracara atacul viitorului Mercedes S-Klasse, brand-ul logo-ului alb-albastru a blindat paleta de motoare a “Septarului� cu doua noutati: dieselul tri-turbo de 381 CP si 740 Nm si versiunea imbunatatita a lui ActiveHybrid 7.
Prima ii permite lui 750d xDrive sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 4,9 secunde, pastrand, in conditii de rulare normala, un consum mediu de 6,4 litri/100 km; intre timp, ActiveHybrid7 propune un sase-in-linie biturbo de trei litri si 320 CP (in locul V8-ului de 4,4 litri), iar diferentele se vad… la consum: desi nu mai este atat de puternic (354 CP in loc de 472) si rapid (0-100 km/h in 5,7 secunde, in loc de 4,9), ansamblul propulsor termic/motor electric (55 CP)/transmisie cu opt trepte/baterie litiu-ion obtine un consum mediu cu 2,6 litri mai mic (6,8 litri in loc de 9,4 litri).
Totodata, BMW a ameliorat performantele lui 750i, al carui V8 dezvolta acum cu 10% mai multa putere (450 CP in loc de 408) si cu 8,5% mai mult cuplu (650 Nm in loc de 600); in consecinta, timpul necesar atingerii a 100 km/h a scazut cu 0,4 secunde, pana la 4,8 secunde. Totusi, cele mai mari performante le inregistreaza la capitolul consum, acolo unde media a scazut de la 11,4 litri/100 km pana la incredibila valoare de 8,6 litri (asadar, o imbunatatire de 25%).
De fapt, apetitul pentru hidrocarburi s-a diminuat la toate variantele de motorizare, 730i, 740i, 730d si 740d inregistrand valori medii cu 13%, 21%, 17% si, respectiv, 17% mai mici decat inainte. Mai ca-ti vine sa-l vopsesti in verde…