In contextul pietei de pe Batranul Continent, concurentul japonez reprezinta, in mod cert, o alternativa – cu un singur i-VTEC de 1,8 litri, 142 CP si 174 Nm, cuplat la o “manuala� cu cinci trepte, nu poti spera la volume insemnate –, insa aceasta nu-i deloc de lepadat.
Dimpotriva: daca esti satul de atatea “uniforme� germane, vei gasi la Honda o berlina bine proportionata, cu o evidenta tusa sportiva, a carei incisivitate (partea frontala este imprumutata de la versiunea hatchback si, intre noi fie vorba, face toti banii) este asortata cu o… si mai evidenta latura practica: fata de ruda cu cinci usi, ampatamentul este cu 7 cm mai mare, iar portbagajul este cu 39 de litri mai generos.
Totodata, niponii anunta progrese importante la nivelul calitatii materialelor si confortului pasagerilor, dar, la fel ca in cazul consumului mediu de combustibil – 6,7 litri/100 km, pentru o masina ce atinge 100 km/h in noua secunde si, ulterior, o viteza maxima de 200 km/h –, vom trage o concluzie definitiva dupa efectuarea primului test-drive.
Pana atunci, mai tine minte asta: Honda Civic Sedan porneste de la 15.290 de euro fara TVA, in conditiile in care versiunea de baza, botezata LS, ofera standard computer de bord, volan multifunctional (reglabil pe inaltime si adancime), inchidere centralizata, tetiere active, functie ECON, asistenta la pornirea in rampa, radio-CD cu MP3, port USB, sistem electronic de distribuire a fortei de franare, sistem de control al stabilitatii, o baterie completa de airbag-uri si asistenta la franare.
Lipseste ceva? Poate o gama mai variata de culori (sunt disponibile doar patru nuante). Pe de alta parte, e genul de masina care se cere “tunata�, asa ca, pana termina baietii treaba, tu comanda niste cutii cu “Candy Red�…