Asadar, daca esti genul de purist care scuipa in san cand aude de supraalimentare, iesi repede de pe site. Daca nu, te invitam la un festin pacatos, cu multi cai-putere…
N55. Acesta este propulsorul ales pentru experimentul in urma caruia va rezulta, speram noi, un super-erou mecanic. Un soi de Steve Rogers devine Captain America.
Bine, exageram putin: spre deosebire de firavul si bolnaviciosul Rogers, N55 – recte, propulsorul lui 640i si al altor versiuni de top ce nu poarta logo-ul M – are deja o putere respectabila. Pe noul M3, insa, va ajunge la 450 CP si 650 Nm, suficient cat sa-i faca zile fripte lui Audi RS5 si lui Mercedes C63 AMG.
In premiera, cuplul unitatii cu sase cilindri va fi administrat de o transmisie cu sapte trepte si dublu ambreiaj, practic o versiune modificata a celei instalate pe M5. Cool.
Modificari va suferi si directia, BMW preferand un sistem electro-mecanic in locul celui electro-hidraulic. Speram sa nu strice distractia, asa cum s-a intamplat la Serie 5. Apropo de distractie: diferentialul electronic M va fi pastrat…
Cat despre caroserie, asteapta-te la o reteta deja clasica: capota, usile si capacul portbagajului, fabricate din otel la oricare alt Serie 3, vor fi confectionate din aluminiu. Astfel, M3 va cantari sub cele 1.605 kg ale generatiei actuale.
Delicios, stim, dar mai ai putintica rabdare. Noul BMW M3 nu va fi disponibil inainte de prezentarea de la Geneva, de care ne mai despart vreo sapte luni. Va fi o toamna/iarna grea…
Sursa: Autocar, Bimmerpost