Acasa » Stiri » Porsche spune tot despre Carrera 4 si 4S

Porsche spune tot despre Carrera 4 si 4S

Postat in 29 august 2012
/
Comments are off for this post

Hotarul dintre distractie si deces este foarte volatil intr-un Porsche 911, mai ales daca tati e suficient de tampit sa-ti cumpere unul pentru a sarbatori carnetul luat ieri.

Creatorul de vaduve, asa cum este poreclit bolidul in Occident, nu prea are mila de cel care forteaza limitele configuratiei cu motor si tractiune spate; de aceea, recomandam detinatorilor de beizadele sa aiba in vedere versiunile cu tractiune integrala.

Numele lor este, ca si pana acum, Carrera 4 si 4S, dar nu le privi ca pe panaceu. Nu – mai ales in cazul lui 911, sistemul 4×4 reprezinta doar o masura de siguranta in plus. Soferul beneficiaza de mai multa tractiune in momentele delicate, insa tehnologia PTM (Porsche Traction Management) nu face minuni. Prostia crasa va fi platita la fel de scump ca si in cazul modelului cu tractiune spate, mai ales ca sistemul 4×4 este programat sa nu exagereze cu mentinerea ordinii.

Acestea fiind spuse, sa trecem si la alte lucruri interesante. De exemplu, designul masinii. Da, e identic cu al versiunii 4×2, doar ca, asezandu-le una langa cealalta, vei constata ca bosajele modelului “integralâ€? sunt mai evazate. Cu 22 mm, mai exact. Apoi este puntea luminoasa dintre blocurile optice posterioare, ce are un nou look. Cireasa pe tort o aseaza insa grafica sistemului PTM, ce indica modul in care cuplul motor este distribuit intre punti. Fita…

Apropo de motor: cifrele aferente celor doua unitati boxer raman neschimbate. Cu alte cuvinte, Porsche Carrera 4 are sub capota un agregat de 3,4 litri si 350 CP, ce permite un “0-100� in 4,5 secunde (4,7 secunde pentru Carrera 4 Cabrio) si o viteza maxima de 285 km/h (Carrera 4 Cabrio: 282 km/h); de partea cealalta, Carrera 4S se lauda cu un propulsor de 3,8 litri si 400 CP, ce imprima un “0-100� in 4,1 secunde (4,3 secunde pentru Carrera 4S Cabrio) si o viteza maxima de 300 km/h (Carrera 4S Cabrio: 296 km/h).

Standard, ambele modele sunt dotate cu transmisii manuale cu sapte trepte, dar poti renunta la mestecatul in mamaliga solicitand transmisia semiautomata PDK.

Noile Porsche Carrera 4 si Carrera 4S, in variante coupe si cabrio, vor putea fi analizate pe viu la Salonul Auto de la Paris; ulterior, compania din Zuffenhausen va incepe livrarile in Europa, cu preturi incepand de la 97.557 de euro (pentru un Carrera 4, in Germania). Adica cu 9.500 de euro mai mult decat un 911 de baza. N-am zis ca e un chilipir, nu?