Al naibii de bun, de data aceasta…
Nu o sa pronuntam cuvantul “imbatabil�, chiar daca il simtim. In definitiv, chestia asta nu poate fi stabilita din spatele unui laptop. Vom avea ocazia sa-l punem pe Golf VII intr-un ring cu cei mai tari adversari (cum, necum, Ford-ul Focus ne apare primul in minte), insa, pana atunci, constatam evidentul. Anume faptul ca nu va fi, neaparat, masina pe care ne vom bate.
Stim ca pragmatismul este trasatura dominanta a noua din zece clienti de familiale compacte. Stim ca echipa castigatoare nu se schimba. Si mai stim ca reteta inventata de Volkswagen in 1974 l-a ajutat sa vanda 29,13 milioane de Golf-uri (doar Toyota Corolla e mai tare). Pe de alta parte, stim ca ne place sa ne falim cu ceea ce purtam. Iar Golf VII, in ciuda acelor faruri cu priviri piezise, capotei plonjate si bosajelor reliefate, e mai anonim decat un hijab intr-o piata iraniana.
Designul “curat� merge, dar, pare-se, numai la Audi. Acestea fiind spuse, sa trecem la interior.
Noul Volkswagen Golf a crescut simtitor in lungime, latime si ampatament (+56 mm, +13 mm, respectiv +14 mm), dar e ceva mai scund decat modelul precedent (-28 mm). Asta e o veste buna, caci nemtii s-au priceput dintotdeauna sa maximizeze spatiul interior. Cu 4,25 metri din bara in bara, Golf VII ramane una dintre cele mai compacte reprezentante ale segmentului C, dar, vei vedea, chestiunea asta n-are nici o relevanta.
In plus, au gasit resurse si pentru suplimentarea capacitatii portbagajului, ajuns la 380 de litri (350 inainte). Cat despre platforma tehnica, stii deja povestea: arhitectura MQB, responsabila, printre altele, cu reducerea masei proprii cu pana la 100 kg.
Si totusi – adevaratul progres s-a inregistrat la nivelul echiparilor. Noul Golf nu este doar mai bine construit si finisat, ci si mai bine dotat. Inca de la versiunea de baza, Trendline, ai parte de aer conditionat, geamuri electrice, bancheta rabatabila si ornamente metalice pe bord si usi, plus un set de roti cu jante de 15 inch.
Urca un etaj pana la Comfortline si vei fi rasfatat cu scaune mai relaxante, volan imbracat in piele, un sistem de infotainment cu functie touch, o functie de detectare a oboselii, senzori de parcare si roti cu jante de 16 inch.
Intre timp, varianta Highline va costa, ca de obicei, o mica avere, insa propune un design exterior fitos, cu insertii cromate, faruri cu xenon, scaune sport cu tapiterie din piele, sistem de infotainment cu ecran de 8 inch si senzor de proximitate (cand apropii degetul de ecran, acesta iese automat din modul “sleep�), toate tipurile de conectivitate (MP3, Bluetooth, iPod, SD Card etc) si jante de 17 inch. Suna bine, nu?
Stai sa auzi lista cu bodyguarzi electronici: sistem PreCrash (similar lui PreSafe de la Mercedes, strange centurile de siguranta pe corpurile pasagerilor si inchide geamurile atunci cand accidentul devine iminent), Front Assist cu functie de franare automata, detectorul de oboseala mentionat anterior, LDS (functia-asistent pentru pastrarea benzii), Light Assist (intrerupe faza lunga pentru a nu-i orbi pe cei de pe sensul opus), asistenta la parcare cu functie de survolare a imprejurimilor si, evident, mult-trambitatul sistem de recunoastere a semnelor de circulatie. Clasa de lux, intr-un pachetel de toamna.
Ce-ar mai fi de tinut minte, inainte de a trece la motorizari? Ah, da: modulul de selectie al profilului soferului. Disponibil doar pe modelele cu sasiu adaptiv (a se citi “scumpe�), acesta te lasa sa alegi unul dintre cele cinci moduri de condus: Eco, Sport, Normal, Individual si Comfort. Fita.
Daca te cheama Dragos Bucurenci, afla ca, in setarea Eco, masina nu foloseste aerul conditionat si dispozitivele auxiliare pentru a reduce consumul de combustibil. Care, si asa, este tinut sub papuc de sisteme precum start/stop si cel de recuperare a energiei pierdute la franare.
Cel mai economic motor disponibil la lansarea lui Golf VII este TDI-ul de 105 CP, care se multumeste, in medie cu 3,8 litri de motorina la 100 km (emisii de CO2: 99 g/km). Doar versiunea BlueMotion va consuma mai putin (3,2 l/100 km, emisii de CO2: 85 g/km), dar pentru ea va trebui sa mai astepti nitel.
Pana atunci, mai ai de analizat un TDI de 140 CP (consum: 4,1 l/100 km, emisii de CO2: 106 g/km) si doua “benzinare�: 1.2 TSI de 85 CP (consum: 4,9 l/100 km, emisii de CO2: 113 g/km) si 1.4 TSI de 140 CP (consum: 4,9 l/100 km, emisii de CO2: 112 g/km). Ah, si un pret de start, in Germania, de 16.975 de euro.
Precum spuneam: plictisitor, dar al naibii de bun. Daca nu imbatabil…