Asta, daca nu ai drum pe Coasta de Azur. In al carei trafic te-ai integra foarte bine, la volanul unui RS5 Cabrio.
Foarte important: din capul locului, va fi clar pentru oricine ca asta nu e un A5 normal. Jantele de 20 inch, anvelopele obeze, prizele de aer hulpave, bosajele reliefate, difuzorul aerodinamic si eleronul de pe capacul portbagajului sunt mijloace de avertizare vizuala care impun respect. Da, precum pigmentul unui animal veninos.
Sigur, unii n-au astampar, asa ca, cu plafonul textil coborat (apropo, plierea dureaza 15 secunde, iar, ridicarea, 17 secunde), stai sa pornesti tornada. Cat e ea de mare si de grea (4,65 m lungime, 1,86 m latime, 1,9 tone masa proprie), decapotabila va geme sub tortura V8-ului de 4,2 litri, ai carui 450 CP (la 8.250 rpm, nota bene) si 430 Nm imprima un “0-100� in 4,9 secunde. Ca de obicei, viteza maxima este limitata la 250 km/h, insa, la cerere, Audi poate ridica stacheta la 280 km/h. Evident ca o sa ceri…
Odata predata lectia, e timpul sa te relaxezi. Intre scaunele sport, tapitate cu piele Nappa (atentie, e extracost), odihneste una dintre cele mai bune automate din industrie: S tronic, cu sapte trepte si ambreiaj dublu. De problema stabilitatii se ocupa celebrul sistem quattro, care distribuie cuplul in asa fel incat sa nu te ia cu transpiratii.
Tocilari, luati notite: in mod normal, 40% din momentul maxim se duce catre puntea fata, iar 60% – spre rotile posterioare. La nevoie, sistemul poate pravali 70% din cei 430 Nm pe puntea fata, ori 85% pe cea dindarat. Iar, daca masina este dotata cu diferentialul sport, forta V8-ului se distribuie diferentiat si intre rotile spate. Gata, trecem la trenul de rulare.
Spuneam mai devreme despre jantele de 20 inch. Amice, asta e doar varful aisbergului. Epilogul unei povesti care incepe cu un set de arcuri & amortizoare sport si continua cu niste bare antiruliu mai groase, un sistem de franare cu discuri din otel, de 365 mm (optional, se pot monta discuri carbon ceramice), un sistem ESC (ESP-ul lui Audi) ce poate fi complet dezactivat si un sistem de modificare al comportamentului masinii, botezat Audi drive select (prin intermediul sau, ai posibilitatea sa variezi caracteristicile directiei, cutiei de viteze, clapetelor de acceleratie si chiar a “fluturasilor� din evacuari, responsabili cu ambiata sonora). Cu toatele, controlate de o directie electromecanica activa.
Asta asa, daca neastamparatul de mai devreme vrea revansa. Iar, in fata, serpuiesc cateva serpentine…
Daca nu, atunci cauta-le. Volanul cu trei spite, tesit in partea inferioara, e un desert de care nu te saturi niciodata. Mai ales cand se prezinta decorat cu piele perforata. Ai sa vezi, se potriveste de minune cu insertiile din aluminiu si cadranele cromate. Pe de alta parte, cronometrul pentru inregistrarea turelor de circuit e o prostie. La fel si scaunele de tip scoica, disponibile optional. La naiba, omule: daca vrei curse, ia-ti coupe-ul.
Din fericire, nemtii “s-au scos� cu indicatorul temperaturii uleiului. Si cu scaunele confort, cu functie de ventilare. Pe Coasta de Azur, soarele arde pana in octombrie. Acum trezeste-te – e timpul sa mergi la munca…
PS: Intre doua statii, mai rumega asta: Audi RS5 ajunge in showroom-uri la inceputul lui 2013, unde va afisa un pret de baza de 88.500 de euro (valabil in Germania).