Acasa » Stiri » BMW Concept Active Tourer: poze & info

BMW Concept Active Tourer: poze & info

Postat in 18 septembrie 2012
/
Comments are off for this post

Deocamdata, e doar un prototip, dar, din clipa in care micutul asta va deveni realitate, nimic nu va mai fi la fel. La fel de clar, recte.

Si asta pentru ca BMW Concept Active Tourer este solul viitoarei familii de modele compacte cu… tractiune fata!

Iti intelegem indignarea: il aveau pe MINI, ce le mai trebuia bazaconia asta? Teoretic, motive sunt destule, incepand cu largirea pietei aferente claselor B si C si terminand cu disperarea de a fi reprezentat in orice nisa, indiferent cat de exotica ni s-ar parea ea. Practic, e inca o dovada ca marketing-ul a evoluat intr-o masina de spalat creiere scapata de sub control. “Ai nevoie de un combi premium cu alura de monovolum (sau invers, chiar nu conteaza)? Nu! Esti sigur? Pai…� Ai zis “Pai�, esti “Pa�. Captiv in lumea conceptului de 4,35 metri lungime, 1,83 metri latime si 1,56 metri inaltime (ampatament: 2.67 metri), despre care BMW spune ca este primul din segment ce ofera spatiu, confort si dinamica la cele mai inalte cote. Cine suntem noi sa-i contrazicem, nu?

Lasand gluma deoparte, masina chiar n-arata rau. Chiar si fara rotile alea cu jante de 20 inch (pe care, fii sigur, nu le vei vedea si in serie), e mai elegant, mai bine inchegat vizual si mai spectaculos decat Mercedes B-Klasse. Fiind un prototip, Concept Active Tourer etaleaza si un habitaclu futuristic, excesiv de luxos (lemn laminat pe bord, piele extra-fina pe scaune), a carui principala arma de atractie in masa este… jocul de lumini si umbre.

Concret, plafonul din sticla speciala permite nu doar varierea luminozitatii si temperaturii resimtite, ci si crearea unui efect ce imita trecerea razelor solare printre frunzele copacilor. Adorabil…

Reality check: aproape sigur, tot ce-ti place in poza aia o sa ramana in ea. Daca nu se intampla o minune care sa-i permita lui BMW sa produca tehnologia de maine la pret de capace de bere, atunci display-ul de 10,25 inch cu rol de instrumentar de bord, iPad-ul pasagerilor din spate, Head-Up Display-ul de ultima generatie (informatiile referitoare la viteza, limite de viteza si chiar zonele cu depasire interzisa sunt proiectate pe un ecran retractabil, pozitionat intre parbriz si volan) si restul chestiilor misto o sa dispara.

O sa ramana, probabil, o versiune mai ieftina a plafonului panoramic, centrul de informare si navigatie Black Panel (eventual, cu un design ceva mai “pamantean�), bancheta rabatabila in sistem 40:20:40, zona de incarcare cu podea perfect plata si masutele din spatarele scaunelor fata. Tot e ceva…

Cireasa de pe tortul lui Concept Active Tourer – in serie va fi redenumit, din cate se aude, Serie 1 GT – este, totusi, propulsia hibrida de tip plug-in (PHEV). Formata dintr-un benzinar turbo de 1,5 litri, cu trei cilindri (vezi articolul precedent) si un motor electric (dedicat puntii spate, acesta o poate anima, la nevoie, de unul singur), ea dezvolta peste 190 CP; ca atare, performantele mititelului nu sunt deloc hilare.

Acceleratia 0-100 km/h dureaza sub opt secunde, iar viteza maxima este de 200 km/h; intre timp, gratie unitatii “eco�, consumul mediu scade pana la 2,5 litri/100 km (emisii de CO2: 60 g/km). Evident, masina poate functiona si in modul 100% “verde�, pe o distanta de maximum 30 km.

Alte chestii interesante pentru activisti: bateria litiu-ion se poate incarca de la orice priza de 220V, dar si in timpul mersului, multumita benzinarului cu rol de generator si sistemului de recuperare a energiei pierdute la franare. Modul Eco Pro opreste unitatea cu aprindere interna la viteze de pana la 125 km si o “separa� de trenul de rulare la viteze de pana la 160 km/h (asa numitul “coasting�), pentru a economisi benzina. Si tot Eco Pro diminueaza puterea aparatului de aer conditionat si a altor dispozitive electrice in numele eficientei, concomitent cu furnizarea de sfaturi pentru un condus responsabil. Amin!

PS: Serios, chiar n-ai nevoie de un MPV premium cu tractiune fata si alura de break de la BMW…

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed