Hai sa afli si alte detalii…
Regula de baza o stii: fara mari pretentii in privinta utilitatii. Ca fiecare MINI, Paceman este un accesoriu la moda, un star al forfotei urbane care, inainte de orice altceva, impune trenduri si culege impresii. Bune, rele, conteaza mai putin – important este sa se vorbeasca despre el. De aceea are doua usi si un portbagaj de 330 de litri, in ciuda faptului ca se apropie de dimensiunile unui model compact. Clientii adevarati ai marcii se vor lasa fermecati, oricum, de cu totul alte detalii.
De exemplu, acel plafon foarte plonjat, “plutind� deasupra unui tors solid, cu bosaje musculoase. Sau lampile stop orizontale (o premiera pentru MINI). Socotind si garda la sol generoasa, s-ar zice ca peisajul se incarca serios cu testosteron; totusi, in culorile potrivite (sunt oferite opt nuante), Paceman este neasteptat de feminin.
Asa ca-l vom declara produs unisex, chiar daca femeile n-au solicitat niciodata SUV-uri mici si simpatice pentru a-si satisface nevoia de a conduce la inaltime. Sa revenim la chestiuni “barbatesti�…
Patru motorizari vor fi disponibile la lansarea lui Paceman: doua pe benzina si doua diesel. Baza celor cu aprindere prin scanteie, montata sub capota lui Cooper Paceman, este versiunea aspirata a binecunoscutului “patru clindri� de 1,6 litri (122 CP si 160 Nm, pentru un 0-100 km/h in 10,4 secunde, o viteza maxima de 192 km/h si un consum mediu de 6 l/100 km); in schimb, pe Cooper S Paceman, unitatea primeste un tubocompresor cu tehnologie twin-scroll.
Ea dezvolta 184 CP si 240 Nm/1.700-5.000 rpm (chiar 260 Nm/1.700-4.500 rpm cu functia overboost), asa ca masina n-o sa se grabeasca incet: “suta� e rezolvata in 7,5 secunde, iar, intr-un final, se ajunge la 217 km/h. Consumul mediu este cu numai 0,1 litri mai mare decat al lui Cooper Paceman, dar, daca vrei economie, e clar ca-ti trebuie un diesel.
Aici, alegerea este fie Cooper D Paceman (motor de 1,6 litri pentru modelul cu transmisie manuala si de doi litri pentru cel cu transmisie automata), fie Cooper SD (doar cu motor de doi litri, indiferent de cutie). Primul produce 112 CP si 270 Nm/1.750-2.250 rpm, gratie carora britanicul ajunge la 100 km/h in 10,8 secunde (viteza maxima: 187 km/h); reversul medaliei este consumul mediu, apreciat la 4,4 l/100 km.
Totusi, daca ne intrebi pe noi, merita sa investesti o suma ceva mai mare in versiunea Cooper SD Paceman: la un consum asemanator, de 4,6 l/100 km, crossover-ul propune un motor de 143 CP si 305 Nm/1.750-2.700 rpm, gratie caruia atinge “suta� in 9,2 secunde (viteza maxima: 200 km/h). Mda, ceva mai bine…
Ce-ar mai trebui sa stii despre Paceman? Pai, minim doua lucruri: 1) faptul ca-l poti dota ori cu o transmisie manuala cu sase trepte, ori cu una automata cu acelasi numar de rapoarte; 2) fiind, practic, varianta coupe a lui Countryman, ai posibilitatea bifarii sistemului AWD.
Ah, si inca ceva: BM… pardon, MINI spune ca “tunat� trenul de rulare de asa maniera, incat Paceman sa se simta ca un kart. Iti dai seama ca-l vom chinui un pic, nu?