Asteptarea fanilor a luat sfarsit, odata cu revarsarea de fotografii in mediul virtual, care prezinta cea de-a opta iteratie a celui mai important model produs de gigantul din Wolfsburg: Golf.
Desi nu fac parte din multimea de fani a modelului german, ii recunosc meritul de a instala o clasa proprie de automobile, in care toti producatorii joaca si produc cele mai mari volume de vanzari. Inca.
Ca nota personala, intotdeauna mi s-a parut ca Volkswagen Golf e un soi de “safe bet” cand vine vorba despre masina personala. E ca un costum negru, care nu conteaza ca vine de la Zara sau de la un producator bespoke. E un costum negru si, daca pica bine pe cel care-l poarta, nu mai conteaza nimic.
La fel e si Golf. Se asorteaza cu orice, mai ales in mediul urban. Merge si cu hipsterii, si cu profesorii de muzica clasica, dar si cu mamicile grabite sa ajunga la gradinita.
Linia exterioara este, evident, o evolutie a generatiei sapte, cu detalii mai accentuate, menite sa faca loc noilor tehnologii.
Farurile sunt mai mici, deoarece au tehnologie LED, oglinzile sunt mai aerodinamice, iar portiera fata a facut loc unui geam suplimentar, care sugereaza doua lucruri:
Grila a fost micsorata, iar aerisirea radiatoarelor se face prin orificul generos in spoilerul frontal.
O privire aruncata asupra emblemei si se observa aspectul sau lucios, care tradeaza utilizarea unui radar pentru un sistem adaptiv de asistenta a conducerii.
In partea din spate regasim aceeasi poveste cu lampi LED si tevi false, un detaliu pe care il urasc. La orice masina. Dar, e chestiune de gust.
Pentru cei preocupati de salvarea planetei si de minimizarea propriei amprente de carbon exista modelul Golf GTE, care este un hibrid plug-in, usor diferit la exterior fata de modelele arzatoare de dinozauri morti si distilati.
Partea frontala are o grila tip stup de albine, in timp ce in partea laterala isi face loc portul de incarcare a bateriei de acumulatori. La exterior se remarca accentele subtile de albastru, precum si diversele embleme GTE plasate strategic, pentru a sublinia prezenta acestui model.
La interior, lucrurile continua evolutia inceputa la exterior, habitaclul prezentandu-se intr-un stil minimalist si functional, lucru pe care-l apreciez din plin.
Masiva consola centrala a disparut si a facut loc unui set minimal de comenzi, majoritatea grupate in consola multimedia. Sub aceasta se afla orificiile de ventilare a habitacului, integrate intr-un element ornamental care strabate toata latimea bordului, accentuand aceasta dimensiune a habitaclului. Cel putin vizual.
Instrumentele de bord sunt afisate pe un ecran digital, deja cunoscut pe alte modele ale casei si asupra caruia nu voi insista. De apreciat, si de platit ca optional, mai mult ca sigur, va fi sistemul de afisare pe parbriz a informatiilor vitale, Golf 8 fiind dotat cu un astfel de “head-up display”.
Inginerii producatorului german au modificat blocul de comanda a luminilor, plasat in partea stanga, in buna traditie a casei.
Acum, luminile de drum, precum si sistemele de degivrare, care intra, practic, tot la capitolul “Vizibilitate”, se grupeaza pe un bloc de comenzi tactil, care ia locul butoanelor rotative din trecut.
Schimbatorul de viteze pentru versiunile dotate cu cutii de viteze automatizate, seamana teribil de mult cu cel de pe Porsche 911, fiind un micro-joystick. Excelent Volkswagen! Adio manete butucanoase, sau pseudo-manse de avion.
Pentru doritorii de cifre exacte, putem spune ca am aflat dimensiunile lui Golf 8: lungimea masoara 4280 mm, iar inaltimea masoara 1460 mm. Nu stim latimea, dar stim ca Golf 8 are un ampatament marit, respectiv 2636 mm. Acest lucru, inseamna o mai buna stabilitate, rotile fiind amplasate spre colturile masinii, dar si un spatiu interior marit, pasagerii locurilor din spate fiind, cel mai probabil, cei vizati.
Sa trecem la motoare, detaliul care ii intereseaza cel mai mult pe potentialii clienti.
Volkswagen Golf 8 va fi pus in miscare de o varietate de motoare, intre care se va regasi, gu siguranta, un “trei cilindri” cu cilindreea de 1000 cm3, precum si variante cu patru cilindri, cilindreele vehiculate fiind 1500 cm3si 2000 cm3. Exista zvonuri care spun ca Golf 8 va primi si un motor care va functiona cu Gaz Natural Comprimat, cu o cilindree de 1,5 litri.
In ciuda scandalului Dieselgate, Volkswagen nu renunta la motoarele diesel, iar Golf 8 va avea cel putin un astfel de motor. Ramane de vazut care va fi acesta/vor fi acestea.
Pentru doritorii de masini electrice, se pare ca Golf 8 aduce o veste proasta. Din ce stim pana acum, e-Golf nu va mai exista, deoarece se pare ca germanii nu vor ca acest model sa intre in cota de piata a noului model electric, botezat ID.3.