Nici nu s-a uscat bine vopseaua pe primele XC60 livrate catre showroom-uri, ca Volvo lanseasa versiunea tunata de firma casei, Polestar.
Tinand cont de anuntul recent, despre care noi nu am scris nimic(…), prin care suedezii anuntau planeta ca vor produce numai automobile hibride si/sau electrice incepand cu 2020, XC60 Polestar nu putea fi echipat cu un V8 normal aspirat.
Asadar, optiunea a fost sa aleaga T8-ul casei, un patru cilindri supraalimentat, capabil sa puna la bataie 316 CP, pe care l-au cuplat la un motor electric capabil sa livreze oricand vreo 89 CP. Toata matematica asta cu caii se livreaza catre un sistem de tractiune 4×4 pus in miscare printr-o cutie de viteze cu 8 trepte. 415 de cai putere. Daca nu a iesit calculul…
Informatiile oficiale indica si o autonomie de 45 km in functionare pur electrica. Pentru cine este interesat de asta…
Performantele dinamice sunt suficient de bune incat sa-i asigure un loc la masa baietilor mari din industrie. Stim ca 0-100 km/h se consuma in vreo 5 secunde.
Viteza maxima? Banuim vreo 250 km/h. Pretul… mai conteaza?