Au aparut, in sfarsit, primele fotografii oficiale cu noul BMW i8.
Aceasta este versiunea de serie care va fi comercializata incepand cu 2014, iar imaginile ne arata ca BMW tocmai a preluat conducerea in segmentul premium.
Modelul de serie renunta la numeroase inovatii prezentate de concept-car, datorita limitarilor tehnologice actuale.
Ideea este ca daca au putut sa faca un concept-car, vor putea face si un model de serie, dar pretul de vanzare ar fi nesustenabil.
Astfel ca inginerii bavarezi trebuie sa aduca departamentul de design cu picioarele pe pamant si sa livreze un automobil modern vandabil.
Am apreciat faptul ca masina ce va fi expusa la Frankfurt va pastra usile tip fluture, pentru impresie artistica si exotism.
BMW i8 va fi pus in miscare de un motor consumator de benzina, cu cilindreea de 1,5 litri, botezat TwinPower Turbo, care va produce 231 CP si 320 Nm, care isi vor gasi rostul invartind rotile puntii spate.
Un motor electric va pune in miscare rotile puntii fata, producand 131 CP si 250 Nm inca de la prima rotatie.
Puterea combinata a celor doua motoare va fi de 362 CP, iar momentul maxim va fi de 570 Nm. Cam cat un camion…
Masa proprie a automobilului va fi de 1490 kg, ajutand supercarul sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 4,5 secunde, continuand accelerarea pana la atingerea vitezei maxime de 250 km/h.
Nimic spectaculos pana acum, nu? Doar este un BMW, nu Toyota Yaris…
Ei bine, desi are performante demne de M3, noul BMW i8 vine cu un consum de combustibil hilar, de numai 2,5 l/100 km, gratie sistemului full hybrid de functionare.
Emisiile de CO2 sunt de nuami 59 g/km, adica mai putin decat un biciclist…
Pentru cei preocupati de soarta maimutelor mov din Amazonia, BMW i8 permite rularea in mod exclusiv electric cu o viteza de pana la 120 km/h pret de aproximativ 35 km.
Frumos, nu?