Acasa » Features » Mea culpa

Mea culpa

Postat in 21 mai 2013
/
Comments are off for this post

 

Dacia logan mare

Dacia Logan vine sa impuna noi standarde

Trebuie sa incep prin a-mi face mea culpa. Nu mi-a placut deloc noul model Dacia Logan, cel putin la lansare, pentru ca mi s-a parut ca emuleaza stilul Volkswagen, in special in ceea ce priveste designul.

Mi s-a parut ca specialistii Dacia sar un pic peste niste cai incercand sa puna noul Logan intr-un segment de piata ce nu-i apartine.

Asa ca am decis sa-l iau la o sedinta de testare sa vad ce-i poate… caroseria.

5

Proportiile sunt aproape neschimbate

Primul contact a avut loc intr-o parcare subterana din beton iluminata cat sa nimeresti masina care trebuie. Si atat. Practic, pereti gri, o masina gri, respectiv prea putine detalii observabile.

Semnez formularul de primire in custodie si o scot din parcare sa dau o tura cu ea. Odata iesit la lumina zilei, opresc masina si ies afara ca sa dau o tura in jurul ei si sa notez primele impresii pe formularul meu de observatii.

Privit din exterior arata clar influentele teutone si indica faptul ca publicul-tinta pentru noul Logan este mia rafinat si mai atent decat cel al primei generatii, format, in special, de posesori de Dacii vechi si alte modele uzate moral.

6

Senzorii de asistenta la parcarea cu spatele sunt instalati din fabrica

Saltul tehnologic este evident, sistemul de navigatie cu ecran tactil fiind primul care imi sare in ochi.

Ca sa-l citez pe Daniel Gordon: “ frate, avem navigatie cu touchscreen in Logan!!”. Care navigatie chiar functioneaza, pentru ca am folosit-o atat in oras, unde s-a descurcat foarte bine, cat si intr-o scurta evadare pe drumurile nationale din Ilfov si Prahova.

Apoi am remarcat materialele. Finisarea este mai buna, butoanele se simt altfel, iar micile ornamente cromate dau bine, desi sunt privite ca fiind de un gust discutabil, de unii colegi de breasla.

2

Privit din fata, noul Logan seamana cu Volkswagen

Pozitia la volan este mai buna decat la vechea generatie, scaunele fiind mult mai confortabile, iar accesul catre toate butoanele din interior se face facil.

Ca tot am vorbit de butoane, am remarcat ca noul logan are pilot automat (Cruise control), un buton ce declupeaza sistemul Start/Stop, senzori de parcare montati din fabrica si ESP decuplabil!

Instalatia de climatizare se utilizeaza mai usor si are butoane net superioare celor montate pe vechea generatie, cae pareau rupte dintr-un film sovietic…

In plus, in partea dreapta a coloanei volanului se afla comenzile sistemului audio, identice cu cele de pe vechea generatie Renault Megane, in timp ce, pe volan, se afla comenzile ce controleaza viteza de croaziera, electronic!

Va dati seama ca am ramas marcat pentru ca am trait sa apuc ziua cand voi accelera un Logan apasand pe un buton de pe volan…

8

DA. Navigatie LG cu touchscreen in Logan!

O alta optiune, care nu se regasea pe modelul de test, dar de care am beneficiat la celelalte modele Dacia testate, este incalizirea electrica a scaunelor!

Sa fim seriosi, oricat de carcotasi am fi sau am putea fi, noul Logan impune un nou standard in clasa medie, prin nivelul cvasicomplet de echipare oferit pentru un pret imbatabil.

Daca la vechiul Logan nu puteai pune un PET de 0,5 l in locasul special fara sa blochezi comenzile instalatiei de climatizare, la noul model nu se mai pune aceasta problema, respectivele comenzi fiind montate mai sus decat cele ale vechii generatii.

Am de facut o observatie. Pe ecranul computerului de bord nu se mai gasteste indicatorul pentru temperatura lichidului de racire a motorului. Probabil ca putini se intereseaza de asta, dar eu prefer sa stiu tot timpul ce se intampla cu masina pe care o conduc.

Folosirea acestui ecran ma face sa ma gandesc la doua lucruri.

9

Inelele croamte sunt de efect. Am remarcat absenta indicatorului de temperatura a lichidului de racire a motorului.

Primul ar fi ca producatorul are incredere in fiabilitatea sistemului de racire si considera ca nu mai este cazul sa cheltuiasca bani cu un ecran care ar fi cu 0,012 eurocenti mai scump.

12

Am apreciat comenzile duplexate ale sistemului multimedia

Al doilea lucru implica ca s-a schimbat portretul-robot al posesorului de Dacie. Noii posesori de Dacia Logan sunt mai relaxati, mai putin priceputi in mecanica din spatele blocului si mai putin doritori sa-si suflece mainile pentru posibile interventii ad-hoc. Traim in epoca Dacia Asistenta. Adio concedii la mare cu bagajele in brate pentru ca portbagajul era plin mereu cu tot felul de piese de schimb, de la bujii, placute de frana, furtune si prese de rulmenti pana la canistra de benzina…

Tinuta de drum este medie, mai ales la regim de viteza ridicata, suspensia comunicand soferului tot ce trebuie sa stie.

10

Designul si ergonomia instalatiei de climatizare au fost mult imbunatatite

Aceasta este gandita pentru drumuri romanesti, adica proaste sau foarte proaste. Trecerea peste gropi, linii de tramvai, denivelari si alte minuni, se face fara probleme, ansamblul de arcuri si amortizoare absorbind cu brio toate aceste socuri.

Reversul medaliei vine la comportamentul caroseriei la viteze ridicate, inclinarile laterale fiind ceva mai accentuate decat cele uzuale, iar asta poate ingrijora un sofer novice.

11

Limitatorul de viteza poate fi activat de pe un buton din consola centrala.

Daca nu este bruscat, noul Logan pluteste pe sosea ca un Cadillac.Dar nu este la fel de silentios, ci dimpotriva. O sursa importanta de zgomot o reprezinta anvelopele, iar a doua, remarcata de mine, vine de la scurgerea aerului peste oglinzile laterale.

Motorul este foarte bine insonorizat si nu tradeaza autodetonatiile ce au loc in interior.

90 CP sunt suficienti pentru orice om normal, iar eu tind sa ma declar ca facand parte din aceasta categorie de oameni.

Elasticitiatea motorului m-a surprins foarte mult, iar cutia de viteze cu 5 trepte permite un regim de deplasare foarte economic, care va fi preferatul oricarui posesor de Logan.

Consumul de combustibil a inregistrat o medie de 5,2 litri/100 km, intr-un regim mixt ce a presupus deplasarea ni regim urban intr-o proportie de aproximativ 50% din timp.

14

Testul kartului!

In oras a consumat, in medie, la un regim de deplasare normal, as spune eu, in care nu am alergat intre doua semafoare, aproximativ 6,4 l/100 km, in timp ce, in regim extra-urban, a avut nevoie de 4 litri pentru a parcurge 100 km.

Ultimul detaliu de mentionat face referire la portbagaj. Nu sunt AutoBild, deci nu am cutii standard de carton sa masor volumul util. Nici nu stau sa numar toate suruburile noi. Nici nu sunt primul care testeaza o masina. Dar sunt mai pragmatic.

Astfel ca am un etalon pentru masurarea capacitatii portbagajului si a accesului la spatiul util al acestuia. Testul kartului.

Da, folosesc kartul fiului meu pentru a testa portbagajul masinilor testate.

Logan s-a achitat fara probleme de sarcina, inghitind cu usurinta masina cu pedale nu tocmai mica, plimbarea in Cismigiu fiind rezolvata fara probleme.

1

Noul Logan stabileste noul standard

In plus, la nevoie, bancheta este rabatabila, deci adio injuraturi cand se cumpara obiecte lungi, care trebuiau scoase pe geam la vechea generatie.

 

 

Gabaritul masinii este ideal pentru o masina ce poate fi folosita peroponderent in oras, parcarea facandu-se facil in orice loc am fost pe durata testului, chiar daca vizibilitatea in spate este redusa deoarece portbagajul este inalt, acest handicap fiind depasit cu ajutorul senzorilor de parcare, in special in parcarile inghesuite din centrul Bucurestiului.

La nevoie, Dacia Logan isi asuma si rolul de transportator interurban, achitandu-se cu brio de aceasta datorie, pe distante medii si lungi.

 

4

A venit momentul pentru concluzie.

Desi are un pret mai ridicat decat vechea generatie, datorita noilor tehnologii folosite, noul Logan se situeaza in partea inferioara a listei de preturi ale concurentei care vine mult mai slab echipata, fiind un automobil ideal pentru o familie de clasa medie care doreste o berlina.