Dar, daca n-ai chef sa dai 15 lei pe bilet, poti afla aici lucrurile care conteaza.
In primul rand, pretul. Despre care nu se poate spune ca e horror: undeva la 38.000 de euro cu TVA, pentru un exemplar cu motor pe benzina, cutie automata, tractiune integrala, navigatie si tapiserie din piele (mai sunt si altele, dar asta e o stire, nu o brosura).
Bun, pe praful asta, chiar si o asemenea suma iti pica greu, dar, din fericire, vanzatorii au mana libera sa negocieze. Sau, cel putin asa am dedus din monologul unuia dintre ei.
Daca se merita? Per ansamblu, da. Noul CR-V e genul de SUV care nici nu iese in evidenta, dar nici nu te face de rusine in parcarea stadionului. Pentru un soft-road-er japonez chiar arata bine, iar calitatea materialelor e peste medie. Oficialii vorbesc despre adaptarea modelului la cerintele clientului european, iar, daca ne gandim la ceea ce au facut cu Civic, inclinam sa le dam dreptate.
Cu 4×2 sau 4×4, benzinar sau diesel sub capota (doi litri, 155 CP in cazul celui dintai, 2,2 litri si 150 CP pentru cel de-al doilea), CR-V pare genul de alergator de pluton oricand gata de surprize, desi ne vom feri sa dam vreun verdict inaintea primului test-drive.
Pana atunci, mai ia niste materie prima pentru moara de opinii: aerodinamica a fost imbunatatita cu 6,5 procente, rigiditatea torsionala a crescut cu 9%, habitaclul este cu 3 decibeli mai silentios decat cel al vechii masini, sistemele Econ, Eco Assist si Idle Stop (a.k.a. „start/stopâ€?) au contribuit la reducerea emisiilor cu 12%, de constructia crossover-ului se ocupa, ca si pana acum, englezii din Swindon, sistemul 4×4 multidisc, controlat electronic, cantareste cu 16,3 kg mai putin si a redus frecarile interne cu 59%, portbagajul – cu hayon electric in versiunile de top – „gazduiesteâ€? 589 de litri de… diverse (1.648 de litri cu bancheta rabatata), ecranul sistemului i-MID (cel care controleaza sistemul audio, telefonul si, dupa caz, navigatia) are diagonala de 12,7 cm, iar finisarile din partea superioara a bordului au fost insipirate de… aspectul carnii de vita Kobe.
Cel putin in privinta ultimului aspect, dezbaterea o sa tina minimum doua beri. Mai ales daca strecori in discutie si lista lui MRU…
Honda CR-V este disponibil în trei pachete de echipare, în funcţie de motorizare şi cerinţele consumatorilor: Elegance, Sport şi Executive.
Preţul de de pornire este de 19.990 EUR fără TVA, pentru varianta tracţiune faţă*.
Despre Honda CR-V
Modelul CR-V a fost lansat în 1995 şi a fost prima generaţie modernă de SUV-uri de oraş. Model global, prezent în peste 160 de ţări, CR-V s-a vândut în peste 5 milioane de unităţi. Din 1997 Honda CR-V este prezent şi pe piaţa europeană, devenind în scurt timp cel mai apreciat model de către cumpărători. CR-V a evoluat, până în 2012, în patru generaţii, care au fost îmbunătăţite constant.