Acasa » Features » Zen-mobilul

Zen-mobilul

Postat in 13 noiembrie 2012
/
Comments are off for this post

Nu este o vorba despre o poveste nemuritoare, ci doar testul cu Peugeot 208, versiunea cu motor consumator de benzina.
Va fi de genul short story pentru ca nu sunt prea multe de zis aici, ma refer la lucruri noi ce nu s-au spus deja la testul cu versiunea diesel.

Totul a inceput intr-o dimineata cand am plecat cuminte si relativ aroganto-plictisit spre sediul Peugeot din Bd. Iuliu Maniu, de unde urma sa iau mica frumusete.
Am ajuns, am vazut, am semnat hartii si am plecat la drum.
Daca tot eram aproape de Autostrada A1, am zis un ce dracu, adica tot sunt aici… si am plecat sa fac o tura rapida.
Motorul de 1,6 litri dezvolta 120 CP, dar undeva pe la 6000 rpm, curba de putere fiind tipica motoarelor aspirate, gandite pentru economie de combustibil.
La turatii joase si medii da semne de anemie si plictiseala cronica, dar ajuta, probabil, la salvarea maimutelor mov din Amazonia, caii putere trezindu-se abia dupa 3000 rpm…

Trebuie sa mentionez ca am un stil de condus calm, cu ascendent in pensionar, satul fiind de traficul cotidian si de faptele de maretie si glorie petrecute intre semafoare.


Asa ca, daca la testul cu versiunea diesel am ramas masca si indragostit de Pejo 208 dupa ce am mers cu fiul meu in Cismigiu, dupa testarea versiunii cu benzina am ramas impresionat doar de silentiozitatea motorului si de cutia de viteze.
Singura data in viata mea cand am mers cu o masina non-premium silentioasa a fost acum 7 ani. Testam Honda Jazz, eram la Top Gear si ma uitam la Andrei Tobosaru cum munceste mai abitir decat un egiptean cocotat pe piramida, sa scoata cadrul perfect pentru comparativ.
La un moment dat mi-a zis sa mut Jazz-ul 12 centimetri mai la dreapta sau stanga, habar nu mai am, iar eu, am invartit cheia de contact… cu motorul pornit!
La fel sta treaba cu Peugeot 208, daca are motor ce functioneaza cu benzina.
Este un Zen-mobil de oras perfect, iar, daca se adauga plafonul din sticla, efectul de templu este complet si nimic nu iti poate strica buna dispozitie, chiar daca ramai blocat in Centrul Istoric, pe Strada Doamnei, pentru ca o pipita mai proasta decat noaptea a decis sa intre in magazin parcand… pe strada!!!!!
Dar, ea avea Range Rover, model 2012, deci probabil cumparase si acea bucata de strada…

Inainte sa par un frustrat, doresc sa-i urez sanatate si sa traiasca inca 10 miliarde de ani fericita si implinita, incat, in momentul cand se va stinge Soarele nostru, dupa ce-si va fi consumat rezerva de Heliu, ea sa faca o poza cu Soarele stins si s-o puna pe Facebook…


Revenind la Zen-mobil, am decis sa aleg (melodia Desire, cantata de Deepak Chopra si sa intru in bula mea de fericire, gandindu-ma la clipele frumoase petrecute cu persoane dragi in timpul testului cu 208.
Dupa vreo 10 minute, simfonia de claxoane si de injuraturi cu tenta sexuala, care au vizat vreo 3 cimitire pline de rudele decedate sau nu ale domnisoarei, am putut sa plec si sa-mi vad de drum.
Daca as fi avut parte de o persoana mai putin frustrata la capatul celalalt al firului, cand am sunat la Primaria Bucuresti pentru a programa sedinta foto, probabil ca as fi avut poze facute pe strada Lipscani.
Evident ca nu am avut noroc, asa ca raman doar informatiile si impresiile mele despre masina.
Nu am mers foarte mult cu masina pentru ca nu am avut motive suficiente si nici timp, dar am inregistrat un consum de benzina mai mic decat cel inscris in fisa tehnica.
In regim urban a consumat in jur de 7,4 l/100 km, respectiv 4,2 l/100 km in regim extraurban, pe autostrada si DN1.
Nu vreau sa transform un test scurt intr-o epopee si, din acest motiv ma opresc aici, nu inainte de a-i felicita pe cei de la Peugeot pentru 208.
Merita fiecare leu platit pentru el si, daca au noroc, 208 va deveni un motor important ce-i va ajtua sa iasa din situatia dificila actuala.

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed