Acasa » Features » Snow white

Snow white

Postat in 10 ianuarie 2013
/
Comments are off for this post

Nu ma refer aici la povestea cu piticii si tipa otravita, ci la albul zapezii care este, oricum, un fel de … albastra.

Cam asa sta treaba si cu Infiniti M35h. Este alb, dar are un logo albastru si este… cel mai frumos sedan de lux pe care l-am vazut in ultimii 5 ani.
Stiu ca imi iau injuraturi, printre dinţi sau la liber si, deja, parca simt pietre virtuale aruncate in mine, dar simt nevoia sa argumentez pentru ca este frumos, nu pentru ca mi-ar pasa de detractorii mei.

Am in fata mea un animal rar, de aproape 5 metri lungime, ce pare pictat de un maestru caligraf japonez.
Dar, am mai spus asta in testul cu M30d.
Trec direct la povestea cu hibridul și salvarea maimutelor mov din Amazonia.
Dacaƒ existaƒ maimute mov, dar sunt sigur ca ati prins metafora.
Trec prin protocolul uzual, semnez hârtiile și mi se inmâneaza cheia digitala a mașinii.
Ma urc la volan, dupa ce am dat o tura in jurul ei ca sa-mi amintesc de ce vreau sa o testez.
Apas pedala de frâna, apas butonul ce porneÈ™te motorul È™i… nimic.
Turometrul e pe 0 rpm… Motorul nu porneÈ™te…
Incerc din nou. Apas pedala de frâna, apoi butonul…iar nimic.
Ma enervez È™i apoi, intr-o fractiune de secunda simt un gol in stomac, de ruÈ™ine… Infiniti M35h este un model full hibrid, care presupune ca poate rula È™i exclusiv electric, cu viteze pâna la 100 Km/h.
“Normal ca nu a pornit motorul electric, idiotule, pentru ca mașina poate rula doar electric!� mi-am spus și am comutat cutia de viteze in modul Drive și am plecat de acolo inainte sa ma simt ca cel mai cretinostupidoimbecil jurnalist auto. Și inainte sa ma fac de râs, pentru ca ma pregateam sa ma duc și sa le spun ca: e ceva in neregula cu mașina de test

Sub capota din faţa se afla un motor termic, V6, care produce 306 CP (225 KW), ce este ajutat de un motor electric capabil sa pune la bataie 68 CP (50 KW) si un moment motor instantaneu cu valoarea de 270 Nm.
In total, superbul sedan japonez pune pe sosea in jur de 368 CP, cu ajutorul punţii spate.
Parcul Izvor… Podul Hasdeu… Iarna…asfalt uscat si un tip dubios care ma zgândarea cu privireala semafor…
El conduce un Audi A8, model de prin 2010 sau 2010. Nu stiu exact, dar avea facelift. Caroserie din aluminiu si motor V8, 4.2 litri, tracţiune integrala.
Semaforul pentru pietoni se aprinde cu un rosu mai intens ca niciodata. Semaforul dinspre Palatul Parlamentului devine aprinde lumina galbena. Apoi pe cea rosie.
Ma uit dupa miliţieni si ma simt ca la 19 ani.
Se face verde si apas pedala de acceleraţie cu teama sa nu o scot prin podea!
Motorul electric ma impinge gentil si, când realizeaza computerele de bord ce vreau sa fac… ei bine… all hell breaks loose!
Puntea spate infige anvelopele in asfaltul rece si, dupa un dans usor, perfect controlabil, ajung la semaforul de la StaÅ£ia de Metrou Izvor cu o lungime de masina in faÅ£a A8-ului…
Asta spune multe!
Cu un fair-play rar intâlnit, posesorul de Audi coboara geamul si ma intreaba despre Infiniti M35h. Nu stia ca este hibrid si m-a felicitat pentru masina.
I-am spus ca nu e a mea decât pentru vreo trei zile, dar i-am mulţumit. A promis ca trece prin showroom sa se intereseze. Iar asta, spune si mai multe!
In fisa tehnica se spune ca Infiniti M35h accelereaza in 5,5 secunde de la 0 la 100 km/h.
Nu pot confirma sau infirma informaţia, dar stiu ca este al dracului de rapid.
Pentru ca am spus aproape tot ce era de spus despre Infiniti M cu ocazia testului cu versiunea diesel, am sa vorbesc despre particularitaţile hibridului.
In primul rând este extrem de puternic, poate prea puternic.
In al doilea rând are portbagajul mai mic decât un M normal, pentru ca acolo e afla bateria de acumulatori, fix in spatele banchetei.
Asta reduce capacitatea portbagajului la 350 litri.
Suficient pentru o excursie de un weekend la munte cu iubita si alÅ£i doi pasageri, dar insuficient daca ai copii si ai nevoie de spaÅ£iu pentru bagaje si alte acareturi. Dar, pentru asta exista FX sau, de ce nu, visul meu… al unei nopÅ£i de iarna. Infiniti QX 56 :D.
In al treilea rând, si cel mai important, este foarte economic!
Nu ma refer la preţul de achiziţie, care este undeva in jur de 60.000 de euro, oricum trebuie verificat la importator, ci la eficienţa energetica.
Am condus iarna, cu toate sitemele auxiliare in funcţiune, in special cele de degivrare si incalzire, si am inregistrat un consum urban de 8,8 l/100 km, in timp ce, in regim extraurban, am realizat un ridicol 5,3 l/100 km.
De ce e ridicol? Pai gândiţi-va la paradoxul din mintea mea: in 2005 am mers cu un CLK 55 AMG prin Germania, care producea 367 CP, iar consumul urban nu a coborât sub 22 l/100 km, iar cel extraurban nu s-a situat mai jos de valoarea de 12 l/100 km, in regim de croaziera cu viteza medie de 120 km/h!
Desi herghelia de cai putere ajunge pe asfalt prin intermediul punţii spate, am ramas foarte placut surprins de comportamentul pe zapada.
Sistemele de control intra prompt in acţiune, fie ca e vorba de ASR, ESP sau ABS.
Accelerarea se face liniar, ca si frânarea, indiferent de suprafaţa de rulare.
Singura problema am avut-o când am ramas blocat pe un fagas acoperit cu gheaţa, dar s-a rezolvat in 5 minute, cu un mic ajutor de la doi taximetristi.

Desi mi s-a parut sinistru la inceput, modul de rulare in mod 100% electric este…sublim.
Atât de mult incât Alladin cu al sau covor fermecat ar fi doar un pistol cu apa

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed