Noul model Dodge este primul model, dintr-o intreaga serie ce urmeaza a fi lansate, care foloseste noua emblema a marcii din Detroit.
Nu este o surpriza pentru nimeni, cred, faptul ca Durango foloseste platforma tehnica a lui Jeep Grand Cherokee.
Din acest motiv, si nu numai, noul model va putea fi echipat inca de la lansare cu unul dintre cele doua motoare pe benzina ale casei: un V6 Pentastar cu cilindreea de 3,6 litri care pune pe asfalt 280 CP, exact cat motorul de 3,6 litri al lui Volkswagen/Audi, si arhicunoscutul V8 Hemi cu o cilindree de 5,7 litri capabil sa transforme in fum orice anvelopa ii pui la dispozitie, gratie celor 360 CP produsi.
Ambele motoare au fost optimizate pentru un consum de combustibil cat mai eficient si sunt dotate cu sistem de distributie variabila, iar motorul V8 are, in plus, sistemul de dezactivare a cilindrilor, care taie alimentarea cu combustibil pentru 4 cilindri in anumite conditii de mers.
In plus, motorul V6 este creditat cu o autonomie de 500 de mile, adica peste 800 de Km, care este o premiera pentru un SUV american cu rezervor normal.
Ford Excursion nu intra la socoteala pentru ca are un rezervor de 200 de litri…
La interior, caroseria autoportanta a lui Durango este dotata cu trei randuri de scaune, iar calitatea materialelor a inregistrat un salt major fata de vechea generatie.
Din punctul de vedere al sigurantei, noul SUV sta bine si vine echipat cu tetiere active, airbag-uri frontale si tip cortina, acestea din urma putand proteja inclusiv cel de-al treilea rand de pasageri.
In speranta ca nu se va ajunge la un accident, Durango vine echipat cu o baterie intreaga de sisteme ce contribuie la siguranta activa a ocupantilor: ESP (echipare standard), sistem de monitorizare a ungiului mort lateral, sistem de monitorizare a benzii de mers, radar anti-coliziune si Adaptive Cruise Control.
Nu se stie nimic, inca de preturi, dar vom afla in curand deoarece va fi disponibil la vanzare, in America de Nord, la sfarsitul acestui an.