Acasa » Stiri » Tot ce vrei sa stii despre… Nissan GT-R facelift

Tot ce vrei sa stii despre… Nissan GT-R facelift

Postat in 19 octombrie 2010
/
Comments are off for this post

L-au prezentat la Paris, dar au spus totul despre el abia acum: “noul� Nissan GT-R, masina care va trebui sa-i tina piept lui Porsche 911 Turbo – si succesorului sau – in anii ce vor urma, si-a prezentat in sfarsit CV-ul.

Si, asa cum vei vedea, este mai impresionant ca niciodata.

Nissan GT-R facelift seamana ca doua picaturi de apa cu masina originala, insa poti considera asta singura paralela cu trecutul: puterea, cuplul, aerodinamica, tinuta de drum si consumul modelului revizuit sunt superioare primului GT-R. Cu alte cuvinte, daca, initial, bolidul japonez a folosit un adidas pentru a-i tabaci fundul lui 911 Turbo, acum va utiliza un bocanc de munte. Dotat cu coltari.

Vocea motorului se va auzi prima: in loc de 486 CP si 588 Nm, agregatul V6 produce acum 530 CP si 612 Nm, plus inregistrat in urma unor modificari aduse turbocompresorului (acesta sufla cu o presiune mai mare), timing-ului supapelor de admisie/evacuare si amestecului benzina/aer. In plus, inginerii Nissan au instalat si un nou capac de protectie pentru propulsor (de culoare rosie), astfel incat sa stii ca ai de-a face cu o “uzina� din noua generatie.

“Noul� GT-R consuma ceva mai putin decat o facea predecesorul, insa asta ne intereseaza tot atat de mult pe cat ideea de a emigra in Irak; in schimb, suntem preocupati de toate acele chestii menite sa faca masina mai rapida, ce nu tin neaparat de motor. Chestii precum sistemul de Launch Control imbunatatit, noua tehnologie de rulare in modul 2WD (cu asta, bolidul ar trebui sa devina imbatabil pe viraje; noi credem ca era deja), noua bara anti-torsiune din aluminiu si fibra carbon, ineditele roti Rays incaltate cu anvelope Dunlop SP Sport MAXX GT 600 si suspensiile rectificate (probabil, GT-R va avea atata aderenta, incat o sa ti se para ca poseda propriul camp gravitational).

A, si sa nu uitam de micile retusuri aduse in planul aerodinamicii, in urma carora cX-ul a scazut de la 0,27 la 0,26, iar forta deportanta a crescut cu 10%. O da – o sa-ti dea sangele pe nas…

Si sa nu crezi ca am terminat: dincolo de faptul ca, inauntru, te asteapta un instrumentar de bord cu alt look si un décor cu insertii din fibra de carbon (natur, de data aceasta), Nissan propune acum si doua versiuni noi ale coupe-ului. Este vorba despre Club Track Edition si Egoist, masini dedicate unor categorii de clienti complet diferite. Daca primul este un GT-R echipat cu tot ceea ce-i trebuie pentru o zi de neuitat pe circuit, cel de-al doilea este un soi de var aristocrat al modelului de baza, ce poate fi customizat in fel si chip in schimbul unui pret mult mai mare.

Inainte sa strambi din nas, gandeste-te la asta: fara a da la schimb nici un miligram din muntele de calitati al masinii, vei fi unul dintre putinii posesori de GT-R care vor obtine timpi record pe Nurburgring cufundati in cea mai scumpa piele (materialul este trimis la compania Seton din Germania, unde este selectat si cusut manual de catre specialistii acesteia). Sa tot fii bogat…