Acasa » Stiri » Lancia Stratos: detalii complete

Lancia Stratos: detalii complete

Postat in 8 decembrie 2010
/
Comments are off for this post

Cand am auzit prima oara despre reincarnarea Lanciei Stratos, mai intai ne-am temut, apoi ne-am linistit privind fotografiile: bolidul arata exact cum ar fi trebuit sa arate un remake al legendei raliurilor din anii ’70. Intr-un final insa, ne-am intristat, cand am realizat ca nu este un proiect oficial, ci doar visul implinit al unui om – Michael Stoschek, afacerist, pilot si colectionar de masini de competitie istorice.

Cu toate astea, rezultatul muncii triplului castigator al raliului Carrera Panamericana si al angajatilor Pininfarina este prea valoros pentru a nu deveni, din nou, subiectul unei stiri interesante…

Pentru prima oara de la inceputul lucrarilor de constructie a noii Lancia Stratos, intreaga presa auto internationala a putut pune deoparte speculatiile legate de caracteristicile si performantele bolidului, concentrandu-se in schimb pe relatarea datelor oficiale. De azi stim cu siguranta ca supercar-ul italian are la baza un sasiu de Ferrari F430 Scuderia scurtat cu 20 cm, pe care Stoschek & Co. l-au “captusit� cu minunata caroserie din fibre de carbon.

Intregul ansamblu cantareste doar 1.247 kg, astfel incat motorul V8 de 4,3 litri, 540 CP si peste 500 Nm nu intreprinde mari eforturi pentru a lansa masina ca din tun: “suta� este rezolvata in doar 3,3 secunde, 200 km/h sunt atinsi dupa numai 9,7 secunde, iar viteza maxima este de 274 km/h (aceasta a fost redusa de la 300 km/h in urma modificarii puntii spate, realizatorii proiectului dorind acceleratii mai bune in detrimentul unei viteze maxime ridicate).

Transmisia cuplului motor catre roti este asigurata de catre o cutie de viteze secventiala cu sase trepte, ce reuseste sa schimbe rapoartele in mai putin de 60 de milisecunde; totodata, distributia ideala a maselor (45% pe puntea fata, 55% pe cea spate) si dimensiunile mici ale masinii (4,18 m lungime, 1,97 m latime, 1,24 inaltime si, important, doar 2,4 m ampatament) o recomanda drept un armasar extrem de naravas pe circuit, in permanenta hotarat sa scoata ce e mai bun din jocheu.

Pacat ca numai doi-trei insi vor apuca sa-l calareasca…

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed