Totusi, nu te lasa prins in mreje, pentru ca mai e mult pana la primul test-drive; intre timp, te invitam in salonul nostru – singurul loc unde poti sorbi informatiile despre a treia generatie de coupe-carbiolete Mercedes ca pe o, ehem, cafea filtrata…
Asadar, daca anul trecut ai cheltuit o mica avere pe ceea ce si-a dorit partenerul de viata – dupa caz, un “mom’s mobile� cu un portbagaj in care poti auzi ecoul sau un SUV inutil de puternic –, acum e momentul sa te gandesti si la tine. Respectiv, la o masina in care nu ai loc decat tu, un portmoneu (poseta) si o cutie de Red Bull.
Pana mai ieri, aveai de ales intre un coupe si un cabrio – singurele materializari autentice ale conceptului de “driver’s car�; azi, nu mai stii la care “CC� sa te uiti mai intai, pentru ca fiecare fabricant care se respecta are in batatura un asemenea “2 in 1�. Oricum, daca trebuie sa multumesti cuiva pentru rezolvarea dilemei de mai sus, acesta este Mercedes – producatorul care a readus in atentie ideea de coupe-cabrio, odata cu lansarea, in 1996, a primului SLK. Din roadster in coupe si invers printr-o simpla apasare de buton: o filozofie valabila si azi, la cea de-a treia incarnare a decapotabilei din Stuttgart. In aproape 15 ani de evolutie, insa, Mercedes a avut vreme sa creeze si alte delicatese…
Una dintre ele este deja cunoscuta de la vechea generatie SLK si se numeste Airscarf. Pe scurt, este vorba despre invaluirea gatului, capului si umerilor pasagerilor in curenti de aer cald (de unde si particula “scarf� – “esarfa� in limba engleza), produsi de catre ventilatoarele incorporate in tetierele scaunelor. Sistemul este foarte eficient in anotimpurile in care soarele iese doar ca sa-si arate dantura, iar cele trei stagii de reglare a temperaturii il transforma pe SLK intr-unul dintre foarte putinele cabriolete cu care se poate merge “deschis� in majoritatea lunilor anului.
Cealalta este absolut noua si, ca aproape orice gadget iesit din mainile inginerilor din Stuttgart, este foarte cool: Magic Sky Control – una dintre cele trei optiuni pe care le are clientul atunci vine vorba de alegerea plafonului – transforma geamul de deasupra capului dintr-unul fumuriu intr-unul din sticla transparenta (si viceversa) printr-un simplu “click�. Avantajul? Simplu: vara n-ai sa fii nevoit sa suporti tortura astrului zilei, iar iarna te vei amagi, cu relativ succes, ca rulezi in modul “open-top�. Urmatoarea statie, bula de aer cald…
Habitaclul noului SLK este un mediu calduros la propriu si… fierbinte la figurat, stilistii germani avand grija ca amatorul de plimbari “solo� sa nu duca lipsa de nimic. Décor de aluminiu pe consola centrala (optional, din lemn de alun)? Bifat. Guri de ventilatie metalice, cu look a la SLS? Check. Instrumentar de bord sportiv, cu cadrane ovale si scris argintiu pe fond alb? Ba bine ca nu. Si lista poate continua cu volanul multifunctional cu baza tesita, tapiteria din piele in doua culori si iluminatia ambientala, ultima ideala pentru relaxare inaintea uraganului starnit de intrebarea “Unde ai fost?�. Si totusi – in habitaclu patrunzi doar dupa ce ai studiat exteriorul. Si pe ce forme o sa-ti alunece ochii…
Judecat pe de-a intregul – mai ales atunci cand se transforma in coupe –, al treilea SLK are proportii ciudate. Lung si scurt in acelasi timp, pare imobilizat intre doua lumi artistic antagonice: cea a sportivelor clasice, cu “nasul� exagerat si spatele scurt, si cea a bolizilor moderni, cu proportiile aproape inversate. Ia-l insa pe bucati si vei incepe sa-l adori, putin cate putin.
Calandrul impunator, pozitionat vertical. Steaua in trei colturi, in format XXL. Farurile ca doua paralelograme, amintind de legendarul 190 SL. Capota din aluminiu lunga, strabatuta de nervuri paralele, prefata pentru un profil imaculat. Il deranjeaza doar prizele de aer sapate in aripile frontale si soldurile celor posterioare; pe tine n-ar trebui. Asezoneaza-le, dupa gust, cu pachetul optic AMG, si totul se va termina cu o semnatura de stilou pe un carnet de cecuri. Ba nu – mai ai motorul…
Aici lucrurile vor fi destul de simple, deoarece nemtii nu au pregatit decat doua agregate pentru primul an de fabricatie: o baza de 1,8 litri si 201 CP, capabila sa accelereze masina pana la 100 km/h in 6,5 secunde, si un top-model V6 de 3,5 litri si 306 CP, mai bun cu 1,1 secunde pe aceeasi proba (ambele modele, SLK250 si SLK350, au viteza maxima limitata la 250 km/h). Daca vei ceda impulsului de a avea o masina mai rapida, va trebui sa pregatesti o suma sensibil mai mare (SLK250 costa 44.256,10 de euro, SLK350 – 52.300,50 de euro); daca banii nu-s o problema, atunci grabeste-te sa prinzi unul dintre exemplarele editiei speciale “1�.
Fiecare dintre acestea va costa cu aproape 9.000 de euro mai mult decat un SLK basic, insa pachetul contine exact “jucarelele� de care ai nevoie: plafon panoramic, pachetul Dynamic Handling, kit-ul optic AMG, tapiterie din piele bicolora Nappa, tehnologia Airscarf si sistemul de iluminatie ambiental. Chilipir? Nu. Poate doar o afacere bunicica…