Acasa » Stiri » Chevrolet Camaro de la Baldwin-Motion

Chevrolet Camaro de la Baldwin-Motion

Postat in 24 ianuarie 2011
/
Comments are off for this post

Cele sase cuvinte de mai sus nu alcatuiesc cel mai exact titlu din lume, si asta pentru ca urmasii celebrului preparator Baldwin-Motion au pregatit nu una, ci cinci bestii mecanice bazate pe coupe-ul Chevrolet.

Joel Mr. Motion Josel, un adevarat guru al masinilor hot-rod si, totodata, cel mai prolific tuner de motoare big-block din anii ’60-’70, a decis sa predea stafeta lui Howard Tanner, un tanar proprietar de atelier specializat in bolizi street-legal, care si-a dedicat ultimele luni pregatirii catorva kit-uri de exceptie.

Dar sa nu ne grabim: in definitiv, ar fi pacat sa nu afli cateva informatii despre omul care a inspirat generatii intregi de entuziasti ai curselor stradale. Numele sau este Joe Rosen si, inainte sa devina Mr. Motion, a lucrat la un atelier de mecanica din Brooklyn – pe nume Sunoco – ca simplu angajat, apoi ca partener de afaceri.

In 1966 si-a creat propria companie, Motion Performance Inc., ale carei produse – modele Camaro, Nova, Corvette si Chevelle echipate cu motoare de 425 si 500 CP – erau vandute prin intermediul firmei Baldwin Auto Company – un dealer din Long Island, New York cu o experienta (la acea data) de peste patru decenii in vanzarea masinilor Chevrolet. Parteneriatul celor doua companii s-a numit, absolut previzibil, Baldwin-Motion, insa toate masinile fabricate sub aceasta licenta intre 1967 si 1974 nu aveau nimic din ceea ce putea fi definit drept firesc (poate doar puterea uzinelor de sub capote).

36 de ani si cateva zeci de rachete cu roti mai tarziu, Joel hotaraste ca e timpul sa impinga in lumina reflectoarelor un tanar pasionat de muscle-car-uri si curse stradale, care sa duca mai departe traditia anterior mentionatei asociatii. Respectivul este Howard Tanner, presedintele lui Redline Motorsports, care, exact ca Mr. Motion acum 40 de ani, are un parteneriat cu un dealer de modele Chevrolet din New York. De aici si pana la reincarnarea Chevrolet-urilor Baldwin-Motion nu a mai fost decat un pas, noii bolizi urmand sa stabileasca noi standarde in materie de performanta garantata (fiecare dintre cele cinci kit-uri este testat pe bancul de probe si atestat pentru puterea dezvoltata, masinile fiind apoi livrate cu documentatia oficiala Baldwin-Motion).

Asistam la un deja-vu. Am relansat marcile Baldwin-Motion si Motion, captand, totodata, adevaratul spirit al ispravilor din 1967-1974: masini Camaro fabricate la comanda, echipate cu motoare 427 si 454 testate pe bancul de probe, asamblate intr-un atelier high-tech si distribuite, in exclusivitate, de catre un singur dealer Chevrolet, a declarat Joel Rosen. Rareori o fraza atat de lunga a spus atat de putine, in conditiile in care Rosen nu a mentionat nici macar performanta celui mai slab dintre muscle-car-urile Chevy preparate de elevul sau: 525 CP.

Impresionanta herghelie este produsa de un agregat V8 LS7 de sapte litri cilindree – identic cu cel regasit sub capota lui Corvette Z06 –, cuplat la o transmisie manuala cu sase raporte; el are o garantie de trei ani sau 36.000 de mile (aproximativ 58.000 km), cu un an (sau 12.000 de mile) mai mica decat cea pusa la bataie pentru urmatorul motorul – un LS7 cu ceva modificari la nivelul sistemelor de admisie si evacuare, capabil de 600 CP.

Intre acestea si monstrul de 800 CP (de asemenea un LS7, dar dotat cu compresor mecanic si oferit cu o garantie de numai un an de zile sau 12.000 mile) se intercaleaza un V8 old-school (bloc din fonta, biele din otel) de 7,4 litri cilindree, oferit in doua trepte de putere: 550 si 625 CP. Ambele versiuni au numeroase componente preluate de la (mai) modernul LS7, iar prima poate fi comandata si cu transmisie automata; totusi, trebuie sa fii cel mai nepasator om din lume ca sa ignori fiara de 800 CP. La urma-urmelor, insusi Joe Rosen a cumparat primul exemplar…