Acasa » Stiri » Ferrari Four (FF): primele imagini

Ferrari Four (FF): primele imagini

Postat in 24 ianuarie 2011
/
Comments are off for this post


Ti-ai fi inchipuit vreodata ca logo-ul Ferrari va sta si pe altceva decat pe coupe-uri si modele cabrio foarte rapide? Daca raspunsul este “Nu�, inseamna ca esti prea tanar pentru a-ti aminti de 365 GTB/4 Shooting Break ori de conceptul Pinin – doua modele unicat, create de Luigi Chinetti Jr., respectiv celebrul Pininfarina.

Nici o problema: misiunea “Un altfel de Ferrari� a fost recent reactivata si, de data aceasta, cei care vor sa o duca la capat sunt chiar angajatii companiei din Maranello…

Nu stim exact ce sa credem despre masina din imagini, insa doua lucruri sunt sigure: 1) a fost creata pentru a-l anunta pe inlocuitorul 612 Scaglietti si 2) este primul model 100% Ferrari cu un bine-dezvoltat spirit practic. Insusi numele – Four (adica “Patru�) – tradeaza faptul ca stie mai multe decat sa faca sul asfaltul: in habitaclul generos dimensionat pot lua loc patru adulti, ce-si pot tranti valizele intr-un portbagaj de 450 de litri (800 cu bancheta spate rabatata)!.

Un asemenea spatiu de depozitare nu va da pe spate familistul obisnuit sa ia in concediu si chiuveta din bucatarie dar, in conditiile in care portbagajele masinilor Ferrari sunt, de regula, nu mai mari decat un pachet de tigari, performanta constructorului italian este cu adevarat una exceptionala.

Inevitabil, exista si un revers al medaliei: forma posteriorului va crea minimum cateva controverse, iar asta ar putea fi deajuns pentru ca bolidul din imagini sa nu vada niciodata linia de productie. Mai este insa pana la prezentarea oficiala – ce va avea loc in martie, la Geneva –, iar Ferrari Four (sau, pe scurt, FF) mai are multi asi in maneca.

Unul dintre ei este noul motor V12 de 6,3 litri si 660 CP, dotat cu injectie directa de benzina si cuplat la o transmisie automata cu dublu ambreiaj. Fiecare armasar suporta o masa de numai 2,7 kg (masina are 1.790 kg “la gol�), astfel ca masivul shooting-brake 2+2 (lungime 4,91 m, latime 1,95 m) este capabil sa accelereze pana la o viteza maxima de 335 km/h, cu o proba 0-100 km/h rezolvabila in 3,5 secunde. In caz ca intereseaza pe cineva, agregatul se multumeste cu doar 15,4 litri de benzina la 100 km, eliminand in tot acest timp, la fiecare mie de metri, circa 360 g de dioxid de carbon.

Totusi, poate pentru prima data in cazul unui model fabricat la Maranello, nu motorul este distribuit in rolul principal. De data aceasta, vedeta este sistemul de tractiune integrala 4RM, care face din FF primul Ferrari ce “musca� din sosea cu toate cele patru roti. Noua tehnologie dezvoltata in-house de italieni cantareste cu 50% mai putin decat un sistem 4WD conventional si este setata sa transmita 53% din cuplu catre rotile posterioare (de unde deducem ca, phew, masina nu este excesiv de serioasa). Totusi, pentru a tine lucrurile sub control, inginerii “Scuderiei Rossa� au decis sa echipeze conceptul cu discuri de frana din aliaj carbon-ceramic, ce-si vor gasi loc, foarte probabil, si pe produsul de serie.

Cat despre felul cum arata FF, ne mananca palmele sa pariem pe un scor mic la proba “mojo-meter�-ului; totusi, ne abtinem. In definitiv, daca o masina ca Panamera are priza la public, de ce n-ar avea si un Ferrari cu fata lui 458 Italia si fundul lui Exxon Valdez?