Din nefericire pentru adversari, 2011 debuteaza si mai furtunos, americanii prezentand inca din startul “sezonului� un model care arata suficient de bine si este indeajuns de user-friendly pentru a revendica o felie importanta din tortul compactelor cu cinci usi: Chevrolet Cruze Hatchback.
De ce un Cruze hatchback si nu un sedan? Greu de spus, insa noi credem ca este vorba despre acelasi motiv pentru care alegi un Golf in loc de Jetta (precum vezi, ne ferim de clisee de genul “Hatch-ul, masina famiilor tinere�). Totusi, daca-i intrebi pe yankei, ei au un motiv mult mai serios: din totalul vanzarilor inregistrate in segmentul compact – care, la randul sau, ocupa cam un sfert din comertul anual cu masini noi in Europa –, 65% sunt atribuite modelelor in doua volume.
Asadar, Cruze Hatchback este mult mai important pentru Chevrolet decat te-ar lasa sa crezi faptul ca a fost lansat dupa versiunea sedan, dovada ca masina are acelasi look solid, de oferta calitate/pret imbatabila, ca si ruda sa cu patru usi. Iar asta e doar inceputul.
De obicei, hatch-urile compacte sufera la capitolul spatiu pentru bagaje, majoritatea oferind un portbagaj de circa 300-350 de litri; ei bine, marca principala a grupului GM s-a dat peste cap si a creat un hau de 400 de litri in spatele banchetei, care, in plus, mai este si rabatabila in obisnuita proportie 60/40.
Cat despre rapiditatea calatoriilor in familie (familie tanara, bineinteles), ramane la latitudinea fiecaruia ce motor din gama cu doua agregate pe benzina (de 124 si 141 CP) si un diesel (de 163 CP) se potriveste mai bine stilului sau. De parca n-am sti raspunsul…