Mai intai, am aflat ca cele 200 de miliarde de versiuni 911 vor deveni un pic mai numeroase, iar acum ne pregatim sa bifam si un kit pentru marele Cayenne.
De fapt, este vorba despre un boost de putere disponibil atat pentru Cayenne Diesel, cat si pentru top-modelul Turbo. Primul, gratie unor modificari destul de importante aduse motorului – utilizarea unor materiale mai usoare, reducerea frictiunilor dintre componente, instalarea unei turbine noi si revizuirea sistemului de injectie –, se lauda cu un plus de 5 CP si un minus de 0,2 litri in ceea ce priveste consumul mediu.
Concomitent, remaparea sistemului de management a dus la o crestere subtila a performantelor, “noul� Cayenne Diesel sprintand pana la 100 km/h in 7,6 secunde (-0,2 secunde) si atingand o viteza maxima de 220 km/h (+2 km/h). Acestea fiind spuse, sa trecem la chestii mai serioase.
Respectiv, la Porsche Cayenne Turbo. Pentru care nemtii propun un plus de 40 CP si 50 Nm. Doua turbocompresoare noi, cu turbine din aliaj aluminiu-titan, un chip de management mai performant, un sistem de racire a franelor imbunatatit (optional, sunt disponibile discuri carbon-ceramice de 420 mm pe fata) si un set de stopuri LED “fumurii� sunt, in mare, optimizarile aduse monstruosului SUV. Rezultatul? Cayenne Turbo elimina o zecime din timpul necesar atingerii “sutei� (asadar, 4,6 secunde in loc de 4,7) si… adauga 3 km/h la viteza maxima (281 km/h in loc de 278 km/h).
Evident, trebuie sa fii un snob incurabil pentru ca toate astea sa aiba vreo relevanta…