Auto, motor und sportli s-a confirmat zvonul referitor la
un SUV de lux Bentley, chiar de catre CEO-ul companiei britanice, Wolfgang Dürheimer.
Primele zvonuri referitoare la un SUV Bentley au aparut in media inca din 2006, la putin timp dupa ce
Porsche Cayenne a devenit un adevarat blockbuster in materie de vanzari.
In plus, acum cateva zile nemtii au confirmat faptul ca vor sa mareasca productia SUV-ului cu 10-20% dupa ce au inregistrat o cretsere a vanzarilor cu 37% in primul semestru al acestui an!
Ba mai mult, inca din 2006 au inceput sa apara tot soiul de concepte si idei pentru un super SUV de lux.
Amintesc aici senzationalul Spyker D12 Peking-to-Paris, care a fost si la Bucuresti, animat de un
motor W12 folosit de Audi A8, VW Phaeton si Touareg, precum si de… Bentley Continental GT, sub capota caruia se mai afla si un sistem de supraalimentare cu doua turbine.
Apoi a venit randul celor de la Aston Martin sa prezinte SUV-ul Lagonda, ce-i drept doar un
studiu, care nu a fost prea reusit, din punct de vedere estetic si a ramas in stand-by, in special datorita proiectului Rapide, care a si intrat i productie.
Se pare ca momentul decisiv a venit odata cu lansarea lui Range Rover face-lift, precum si a
noilor super SUV-uri de lux care intra amenintator pe teritoriul lui Bentley in materie de
confort si performante, acestea fiind, de fapt, versiuni speciale ale unor modele
normale.
Vorbim aici de Range Rover Supercharged cu ai sai 510 CP, BMW X5 M si X6 M cu 544 CP, Porsche
Cayenne Turbo cu 500 CP, Audi Q7 V12 TDI cu 500 CP (ce-i drept, dintr-un V12 diesel) si ultimul, dar nu cel din urma, Mercedes-Benz ML 63 AMG cu 510 CP.
In plus, managerii Bentley nu puteau ramane imuni la apetitul milionarilor pentru SUV-uri de lux, in special a celor din SUA , Rusia si China care sunt dispusi sa arunce cu banii pentru a avea orice obiect cu patru roti care sa poarte o emblema menita sa-i legitimeze drept cunoscatori ai fenomenului auto. Sau sa evidentieze in cel mai explicit mod faptul ca au bani. Multi bani.
CEO-ul Bentley a confirmat si faptul ca acest model va fi al treilea din gama producatorului britanic, alaturi de variantele modelelor Mulsanne si Continental.