Este vorba despre up! , cel mai mic model al casei din Volksburg menit sa intre in lupta acerba din clasa supermini, dominata de Renault Twingo si de Toyota Aygo, cu fratii sai gemeni din Franta.
Nemtii nu sunt la prima incercare, daca mai tineti minte modelul Lupo/Arosa, care a fost un esec comercial, dovada fiind faptul ca ani buni nu avut niciun inlocuitor
La vremea respectiva, nemtii nu au vrut sa inteleaga ca solutia optima pentru un model supermini este aceea a unui monovolum, gen Twingo si nu cel de hatch in doua volume.
Dupa ce au stat si au privit problema pe toate partile, aruncand un ochi si la trio-ul Aygo, 106, C1, nemtii au luat superminiul de coarne si au pregatit revolutia.
Care revolutie?
Sa le luam pe rand.
1. Caroseria masoara 3,54 metri in lungime si 1,64 metri in latime, dar ofera 4 locuri si un portbagaj cu o capacitate de 251 de litri, care este aproape de doua ori mai mare decat al modelelor concurente. (Aygo are un portbagaj cu o capacitate de 138 litri).
2. Ampatamentul masoara 2,42 metri, care ofera spatiu suficient pentru patru persoane care calatoresc in oras, adica maxim 60 de minute.
3. Motorizarile disponibile la lansare au trei cilindri, o cilindree de 1 litru si produc 60 CP, respectiv 75 CP, pentru un consum de combustibil de 4,2 si, respectiv 4,3 l/100 km.
Ambele motoare beneficiaza de tehnologia BlueMotion si sistem Start/Stop.
Un motor care functioneaza cu gaz natural va urma in curand, care va fi completat de o versiune total electrica a lui up!.
4. Tehnologia disponibila pe fiecare model Volkswagen up! este de neegalat in clasa supermini.
Acesta este primul model care ofera sistem de franare de urgenta in uras, numit City Emergency Braking care foloseste un fascicul laser pentru a detecta riscul unei coliziuni frontale, la viteze de pana la 30 km/h.
In plus, se mai ofera Dispozitivul Portabil de Infotainment, care este un fel de PDA cu touchscreen numit maps + moder .
Dupa cum o spune si numele, acest dispozitiv portabil se monteaza pe bord cu ajutorul unei mufe si poate fi folosit pentru controlul sistemului de navigatie, al telefonului, sistemului de asistare la parcare (Park Pilot) si al computerului de bord al masinii.
In plus, acest dispozitiv va dispune de o suita de aplicatii dezvoltate special pentru a mari aria de utilizare a sa.
Nu stim inca ce culori are viitorul lui Volkswagen up! dar suntem siguri ca va avea o paleta mai larga de optiuni decat cele trei oferite in prima faza si, in plus, stim ca nu va fi un model gandit doar sa fie cel mai ieftin produs de pe piata.
Ci va fi primul produs cu adevarat destinat tinerilor si chiar familiilor moderne, care traiesc in zonele urbane si apreciaza mobilitatea, dar nu la cel mai mic cost posibil, ci la cel mai eficient cost!