Acasa » Stiri » Audi A6 Allroad: Combi cel de toate drumurile

Audi A6 Allroad: Combi cel de toate drumurile

Postat in 17 ianuarie 2012
/
Comments are off for this post

Teoria spune ca SUV-urile premium sunt incapatoare, sigure, confortabile si, cireasa de pe tort, atat de epatante incat sa alimenteze ego-ul oricarui individ cu stare; pe de alta parte, si-au atras de ceva vreme o faima trista de distrugatoare ale planetei.

Ce zici, in conditiile date, de un break cu aroma de tot-teren?

Fa cunostinta cu noul Audi A6 Allroad, al treilea dintr-o serie inceputa in 2000, despre care se putem spune, intr-o prima faza, ca arata foarte bine. Pentru o familista pe “tocuri�, cel putin. Eleganta, asezonata cu sobrietatea tipica Audi, sunt mosteniri de la A6 Avant – fratele de platforma si, probabil, cel mai echilibrat combi de clasa mare –, insa ceea ce-l face cu adevarat special pe Allroad sunt micile amanunte care conteaza.

Este mai inalt, nimic de zis, dar nu intr-atat incat sa atraga furia ecologistilor: pe verticala, crossover-ul este mai “dezvoltat� cu doar sase centimetri. Apoi, sunt elementele care anunta veleitatile de off-roader, precum scuturile din otel inoxidabil, bosajele cu margini negre si barele de amarare suprainaltate.

La final, ai dotarile pe care chiar te poti baza: suspensia pneumatica (in functie de setarea acesteia, garda la sol poate varia intre -15 mm si +45 mm fata de nivelul normal), tractiunea integrala permanenta, ampatamentul generos (2,91 metri, la o lungime de 4,95 metri si o latime de 1,90 metri), portbagajul incapator (minimum 565 de litri; cu bancheta rabatata, spatiul pentru bagaje ajunge la 1.690 de litri) si, in anumite situatii, masa proprie inferioara vechiului model (cu 70 kg, gratie folosirii intensive a aluminiului).

Ce ar mai fi de zis? Ah, da: tehnologia. Care, per ansamblu, se muleaza pe statutul unui model de minimum 54.600 de euro (pret de baza in Germania): head-up display, scaune cu ventilatie si masaj, aer conditionat automat (cu patru zone de clima), plafon panoramic, sistem MMI cu navigatie, control vocal si monitor de opt inch, sistem audio Bang & Olufsen cu 15 difuzoare, conexiune la Internet, servicii Google si asa mai departe. Ei hai – doar nu credeai ca am uitat de motoare, nu?

Am stabilit de la inceput ca A6 Allroad este un vehicul ca nici unul in clasa sa – pe bune, nici BMW, nici Mercedes nu propune un atare gen de crossover –, dar, pentru ca nemtii sunt nemti si obisnuiesc sa nu se culce pe o ureche, fabricantul din Ingolstadt i-a rezervat noii vedete doar motorizari de top.

Singura unitate pe benzina, de exemplu, este cea turbo de trei litri de pe Audi S4; aici insa, e ceva mai “moale�: 310 CP si 400 Nm, in loc de obisnuitii 333 CP si 440 Nm. Te va deranja asta? Putin probabil: sprintul 0-100 km/h dureaza doar 5,9 secunde, iar, pe autobahn, o poti “biciui� pana cand uriasul atinge 250 km/h (viteza maxima, limitata electronic).

Sigur, in conditiile astea, nu ai cum sa obtii consumul mediu declarat de Audi – recte, 8,9 litri/100 km –, dar, daca tii la atari chestii, ai trei optiuni: TDI-ul de trei litri “basic� (204 CP, 450 Nm, consum mediu 6,1 litri/100 km), TDI-ul de trei litri “forte� (245 CP, 580 Nm) si TDI-ul de trei litri biturbo (313 CP, 650 Nm). Ultimul, capabil sa-l duca pe A6 Allroad pana la “suta� in 5,6 secunde, este si singurul imperecheat cu o transmisie automata cu opt trepte; restul motoarelor sunt cuplate cu transmisii DSG, cu sapte rapoarte.

Asadar – tehnica este acolo, designul la fel, doar pretul este mai mare cu 8.000 de euro decat al celui mai ieftin A6 Avant. Merita? Depinde cat de mult iti pasa de parerea ecologistilor…