Acasa » Stiri » Peugeot 208 GTi: informatii si foto oficiale

Peugeot 208 GTi: informatii si foto oficiale

Postat in 5 septembrie 2012
/
Comments are off for this post

Noul Peugeot 208 GTi debuteaza pe teren propriu, la Salonul Auto de la Paris, dar nu te astepta sa starneasca o revolutie.

Oh nu – vremea revolutiilor pe piata hot-hatch-urilor de talie mica a apus odata cu superbul 106 GTi; pe de alta parte, 208 GTi promite sa fie tot ceea ce nu a fost 207 GTi.

Sa o spunem pe cea dreapta: 207 GTi nu a fost cel mai misto hot-hatch pe care puteai sa-l cumperi inainte de criza. Nici pe departe. Sigur, putere era destula (sub capota odihnea un propulsor turbo de 1,6 litri si 175 CP, frate cu cel de pe MINI Cooper S) iar tractiune – asisderea; in plus, sistemul de franare nu te lasa la greu. Practic insa, nu ajungeai sa le gusti din cauza directiei artificiale, iar imprecizia cutiei punea cireasa pe deceptie.

In “meseria� asta, daca vrei sa reusesti, n-ai voie sa calci in strachini. Din fericire, noul 208 GTi pare decis sa nici nu le atinga.

Este mai mic, mai indesat si mai musculos decat 207 GTi, asa ca o sa-l simti ca pe un echipament de sprint. Charisma o mosteneste de la versiunile molcome, dar, pentru atat de importanta eticheta “mic si rau�, inginerii au trebuit sa munceasca suplimentar.

Respectiv, sa extinda ecartamentul frontal cu 10 mm si pe cel posterior cu 20 mm, sa instaleze elementele de caroserie obligatorii (vezi eleronul discret de deasupra lunetei si aripile bombastice) si sa inlocuiasca grila de radiator standard cu una speciala (misto ideea reinterpretarii, tridimensionale, a steagului in carouri). Da, chiar a iesit bine…

La fel ca si inauntru, de altfel. Din ce ne lasa sa intelegem aceste prime fotografii, ne vom zgai la pedalier si ornamentele de pe praguri, ambele din aluminiu, la tapiteria din piele (Nappa, nota bene) si la… zonele rosii. Multe zone rosii. Din fericire, e si mult negru in peisaj, asa ca tabloul se mai echilibreaza. Altceva de comentat? Motorul, desigur…

Spuneam mai devreme ca propulsorul de pe 207 GTi dezvolta 175 CP; noul THP scoate 200 CP, din aceeasi cilindree de 1,6 litri. Mai pune la socoteala cuplul de 275 Nm, transmisia cu rapoarte “scurte� (sase la numar) si masa hatch-ului (1.160 kg, cu 165 kg mai mica decat a modelului precedent), si o sa fie clar de ce Peugeot anunta mai putin de sapte secunde pana la “suta�.

Vor fi si viraje la un moment dat, asa ca 208 GTi mai pune la bataie un tren de rulare sport si o directie “barbateasca�. Pregateste-te, asadar, de dans. In care, speram noi, vei putea conduce…

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed