La naiba: cred ca ai in fata ochilor vedeta incontestabila a salonului francez…
Stim, stim – printre premiere, s-ar putea regasi si urmasul lui McLaren F1. Sau, ma rog, conceptul cu rol de vestitor. Chiar si asa, insa, de la McLaren te astepti sa produca rachete sol-sol; in schimb, Peugeot ne provoaca emotii din an in paste, ultima oara prin coupe-ul RCZ.
Ei bine, Onyx e la ani-lumina de RCZ. Din ce orice punct de vedere vrei: design, constructie, performante si, presupunand ca va vedea o linie de productie, pret.
In primul rand, are un V8 montat in pozitie centrala, protejat de o carapace din fibra de carbon si… cupru. Cupru natur, lustruit pana la stadiul de oglinda. Motivul? “Aspectul caroseriei se va schimba in timp, capatand o patina aparte�. Deh, sunt francezi…
Onyx nu are un profil care sa ne dea pe spate, iar cX-ul e chiar banal: 0,30. In schimb, suntem absolut topiti dupa forma farurilor, pe care am dori s-o vedem si pe modelele de serie. Macar pe cele de top. Misto este si plafonul bulbucat – o trimitere evidenta la designul lui RCZ –, insa hai sa trecem la lucrurile serioase. Respectiv, la dovezile ce atesta faptul ca Peugeot, in zile mai bune, ar pune pe jar toata floarea cea vestita a tagmei supersport.
Incepem cu sasiul din fibre de carbon, a carui structura este formata din 12 piese. Dezvoltat in colaborare cu divizia sport a companiei – cea care s-a ocupat si de bolizii inscrisi in cursele de anduranta –, scheletul lui Onyx cantareste doar 100 kg, contribuind decisiv la obtinerea unei mase finale de numai 1.100 kg. Si nu te gandi ca vorbim de un concept compact: masina masoara 4,65 metri lungime si, atentie, 2,20 metri latime!
Evident, plafonul este atat de jos, incat poate fi lustruit cu turul pantalonilor; pe de alta parte, asta garanteaza pozitia la volan mult-visata: cu fundul la o palma de asfalt, rasturnat in gaoacele cu rol de scaune (extrem de minimalist, habitaclul lui Onyx este un cocon masiv acoperit cu postav, in care s-au “cioplit� podeaua, consola centrala si cele doua locuri). In ceafa iti sufla HDi-ul FAP de 3,7 litri, care… abia asteapta sa-ti insele asteptarile: desi consumator de motorina, monstrul cu opt cilindri livreaza 600 CP. Directionati, via o secventiala cu sase trepte, spre puntea spate. Noroc cu anvelopele de 345/30.
La nevoie, un sistem KERS suplimenteaza herghelia cu inca 80 de capete, generand un raport putere-greutate incredibil (pentru un Peugeot): 619 CP/tona. Pacat ca toate discutiile despre Onyx vor incepe cu “Ce-ar fi fost daca…�.