Acasa » Features » Aproape M

Aproape M

Postat in 10 februarie 2014
/
Comments are off for this post
BMW deschide o noua piata

BMW ofera noi posibilitati de personalizare cumparatorilor noii Serii 3

BMW a identificat o noua oportunitate si permite clientilor sai sa- si cumpere elemente de personalizare din linia “M Gmbh” fara a mai fi nevoiti sa cumpere un pachet intreg, cum era cazul pana de curand. Iar acest lucru imbunatateste si mai mult paleta de servicii oferita clientilor sai, oferindu-le posibilitatea sa-si personalizeze dupa gust modelul cumparat.

Astfel ca BMW tocmai a reusit sa-si asigure o noua sursa de venituri din partea clientilor fideli marcii bavareze, care doresc sa-si aduca o nota de exclisivitate modelelor cumparate, fara a mai apela la piata after-market, saturata de copii si clone nereusite.

"Are you talking to me?"

“Are you talking to me?”

 

Si incep cu ce trebuie. Cu inceputul.

BMW Seria 3 este principalul vector al marcii, astfel ca  noul model trebuia sa stabileasca noi standarde.

Lucru facut deja, noul model fiind cel mai reusit, in opinia mea, Serie 3 din ultimii 20 de ani.

Noul BMW Serie 3 vine sa stabileasca noi standarde in clasa medie premium, iar aici nu ma refer doar la design si tehnologie. Ci si la tinuta de drum si performante de consum.

 

Cum fac de fiecare data, am facut cativa pasi  in jurul masinii si am observat ornamentele despre care am facut vorbire mai devreme.

Si emblemele din partea posterioara: X Drive si 328 i. Deci e 4×4. Asta e bine, stiut fiind faptul ca-mi plac masinile cu tractiune integrala.

Apo m-am uitat mai atent la jantele cu diametrul de 20 de inci, incaltate cu anvelope 225/35 R20. Mai mult mi-au atras atentia discu  de frana ventilat si perforat, al carui etrier rosu iesea in evidenta si atragea atentia oricui ca nu avem de-a face cu un BMW Serie 3 obisnuit.

Uzura flancurilor laterale ale anvelopelor mi-a atras atentia asupra potentialului masinii, astfel ca mi-am promis sa nu intrec masura cu mica bestie alba.

Putin mai groase decat o pelicula vopsita, anvelopele supersport asigura o tinuta de drum impecabila

Putin mai groase decat o pelicula vopsita, anvelopele supersport asigura o tinuta de drum impecabila

Aceste anvelope m-au ajutat sa imprim orice traiectorie am dorit, atata vreme cat am vrut sa fac ceva cu masina, dar m-au facut sa sufar la fiecare trecere peste denivelarile din oras.

Va dau cuvantul meu de om ca am imbatranit 2 ani in cele trei zile cat am avut masina la dispozitie.

Fiecare sina de tramvai, fiecare canal ori denivelare din drum, au fost un motiv suficient de puternic pentru a ma face sa incep sa iau pastile de inima…

 

Jantele din aliaj usor sunt geniale, cand anvelopele lor ating drumuri de calitate

Jantele din aliaj usor sunt geniale, cand anvelopele lor ating drumuri de calitate

M-am urcat la volan si am inceput sa ma acomodez cu habitaclul, tinand cont de faptul ca era pentru prima data cand conduceam noul Serie 3.

M-am gasit pozitia cea mai comoda pentru condus, mi-am pus centura, am apsat butonul magic si am plecat la drum. Si apoi, dupa 5 minute, am oprit sistemul care opreste automat motorul, pentru ca ma streseaza de fiecare data. L-am lasat activ doar pentru a aprecia raspunsul sau prompt, dar atat.

Pozitia la volan este perfecta. Pur si simplu perfecta.

Pozitia la volan este perfecta. Pur si simplu perfecta.

 

Suspensia este geniala, sistemul Adaptive Drive configurand masina pentru orice stil de condus, inclusiv un mod Sport+ pentru cei care chiar stiu cum sta treaba cu volanul si pedalelele.

Cutia de viteze nu mai are nevoie de nicio prezentare.

Cutia de viteze nu mai are nevoie de nicio prezentare.

Oglinzile laterale au carcasa din fibra de carbon, aceeasi tesatura ultradura fiind folosita si pentru eleronul montat in partea posterioara.

Pragurile laterale sunt si ele demne de un model supersport, inscriptia “M Performance” subliniind acest lucru, in timp ce, odata asezat la volan, soferul cu dorinte de pilot poate strange in mana volanul sport, marcat cu logo-ul “M” in partea inferioara.

 

Ornamentele din fibra de carbon pentru oglinzile laterale aduc o nota de exclusivitate

Ornamentele din fibra de carbon pentru oglinzile laterale aduc o nota de exclusivitate

Am mers, aproape 99% din timp, in modul Economic, pentru ca am vrut sa conduc relaxat si lejer, mai ales dupa ce mi-a stat inima in loc de cateva ori, crezand ca am indoit vreo janta care costa o caramida de bani.

Acest mod ofera cea mai eficienta deplasare, in special in regim urban, iar asta se reflecta inclusiv in raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie.

Se simte o intarziere, dar nu e un capat de lume. Din contra, ofera un buffer de timp pentru a te obisnui cu cei 245 de cai dezlantuiti pe asfalt.

Dar, mai mult decat caii putere, am apreciat momentul motor, care atinge valoarea maxima de 350 Nm la numai 1250 rpm, iar aceasta este, in sine, o performanta ce poate intoarce din drum multi clienti de masini diesel.

Am remarcat faptul ca BMW a schimbat butoanele consolei centrale, noile sisteme audio fiind mai placute la atingere, cand sunt comandate direct de pe consola centrala.

Consola centrala beneficiaza de butoane redesenate.Evolutie, nu revolutie.

Consola centrala beneficiaza de butoane redesenate.Evolutie, nu revolutie.

 

Pentru cei care vor sa toceasca anvelopele, exista modul Sport+, care ofera maximul de performanta dinamica celor care pot, sau cred ca pot, stapani mica bestie alba.

O caracteristica a marcii bavareze este distributia maselor pe punti, care este perfecta. 50-50.  Cum reusesc asta?

Pai am fost curios, am ridicat incercat sa ma uit la compartimentul motor pentru a observa cum este montat acesta.

Trebuia sa ma uit la ce scrie pe maneta, inainte sa trag de ea :)

Trebuia sa ma uit la ce scrie pe maneta, inainte sa trag de ea 🙂

Am tras de mica maneta montata in stanga soferului, pe stalpul A, m-am dus in fata masinii si… nimic. Nicio maneta sub capota sau prin calandru. Nada. Zilch. Apoi m-am uitat in habitaclu la maneta actionata mai devreme si am vazut ca are un mare “2X” pe ea. Trebuia sa trag de doua ori pentru a putea deschide capota…

“Face-slap” moment…

 

M-am uitat la motor si am observat ca este montat mai aproape de habitaclu pentru a echilibra masina. Apoi am observat modul in care este construit compartimentul motor, care permite transmiterea sarcinilor din suspensie in caroserie, fiind dotat cu o traversa de rigidizare ce face legatura intre cele doua roti ale puntii fata.

 

Mai aproape de "M" nu se poate decat daca iti cumperi un M3 :)

Mai aproape de “M” nu se poate decat daca iti cumperi un M3 🙂

Am facut acest lucru, intr-o noapte, pe centura de Vest a Ploiestiului, unde am ajuns urmandu-mi traseul uzual.

Am ajuns acolo, ca de obicei, ascultand muzica copiata pe stick-ul USB care ma insoteste la toate testele.

La un moment dat, m-am trezit urmarit de un Renault Megane 2, al carui sofer tot incerca sa ma dea la o parte din drum, desi pe dreapta erau numai camioane.

Probabil ca se considera indreptatit sa incerce sa ma orbeasca , astfel ca a venit atat de aproape de mine incat nu-i mai vedeam farurile.

Garda mica la sol poate provoca neplaceri soferilor neatenti

Garda mica la sol poate provoca neplaceri soferilor neatenti

Am cedat tentatiei, am trecut masina pe modul “Sport+” si am calcat pedala de acceleratie, schimband vitezele doar cand atingeam zona rosie a turometrului, folosind manetele din aliaj usor montate pe coloana de directie.

 

Nu stiu si nu vreau sa aflu cum este, dar cred ca am dezlanutit un mic iad acolo si am inceput sa accelerez pana cand, din micul taranus, nu a ramas decat un mic punct alb in oglinda retrovizoare… Apoi m-am simtit prost pentru ca am lasat un neam-prost sa-mi strice o seara linistita, asa ca am apelat la un intreg Buddha-Bar pentru a ma calma.

Nu vreau sa scriu  o epopee, desi sunt capabil sa mai astern cateva mii de cuvinte despre acet model extrem de reusit, astfel ca ma voi opri aici si voi spune cateva cuvinte pe post de epilog.

Indiferent de unghiul din care este privit, BMW 328i xDrive  impune respect

Indiferent de unghiul din care este privit, BMW 328i xDrive impune respect

Desi are indicativul 328i, acest model are un motor cu patru cilindri, supraalimenat cu turbina, capabil sa produca 245 CP mai repede decat poti spune, cu voce tare acest numar.

Prima suta de kilometri pe ora este atinsa in  5,7 secunde, cu 0,9 secunde mai mult decat inca-actualul BMW M3, in timp ce viteza maxima este de 250 km/h, toate aceste performante venind cu costul unui consum mediu, observat de mine, de aproximativ 6,5 l/100 km.

Trei embleme, care spun tot. BMW, 328i, xDrive.

Trei embleme, care spun tot. BMW, 328i, xDrive.

Merita sa platesti cumperi un BMW 328i xDrive cu elemente M, care costa cu aproximativ 50% mai putin decat un M3, dar ofera aproape aceleasi performante? Vorbesc aici despre aceeasi viteza maxima de 250 km/h, atinge suta cu aproape o secunda mai tarziu si consuma cu aproximativ 40% mai putin?

Va las sa trageti singuri concluzia.

 

Articole similare