Acasa » Features » Aventura spatiala    

Aventura spatiala    

Postat in 20 mai 2014
/
Peugeot face inca un pas in clasa cross-over-elor

Peugeot face inca un pas in clasa cross-over-elor

Nu stiam prea multe lucruri despre Peugeot 2008, cu exceptia informatiilor din mapa de presa. Titlul nu face referire la spatiul interstelar, ci la spatiul interior disponibil intr-o masina putin mai mare decat o cutie de pantofi. J

Dar stiu ca m-a facut curios sa vad cum se conduce un crossover de clasa mica, tinand cont de faptul ca am testat Peugeot 208 si mi-a placut extrem de mult.

Conditiile meteo au fost perfecte pentru a testa micul crossover, asa ca am imprumutat unul de la Trust Motors si i-am dat bice.

Dupa ce m-am asezat la volan, mi-am gasit pozitia de condus foarte rapid si am dat un plus plafonului panoramic si noii solutii de organizare a bordului.

Postul de conducere este foarte bine organizat

Postul de conducere este foarte bine organizat

Prin asezarea ceasurilor indicatoare deasupra volanului, s-a reusit o optimizare a ergonomiei, soferul facand un efort mult mai mic pentru a citi indicatiile acestora.

Volanul are un diametru mai mic, dar este suficient de gros pentru a permite o priza buna si o comanda lejera a sistemului de directie.

Fiind inalt, consider pozitia de condus buna, nu foarte buna, pentru ca, in timp, am sesizat ca tind sa ma lovesc  peste picioare, cu mainile pe volan, daca-l rotesc foarte mult fara sa ii dau drumul din maini.

Pozitia indicatoarelor de bord este foarte buna, in ciuda criticilor aduse de carcatoasi

Pozitia indicatoarelor de bord este foarte buna, in ciuda criticilor aduse de carcatoasi

Cadranele indicatoarelor de bord sunt delimitate de un set de lampi albastre, cu fibra optica, care pot fi dezactivate pentru a reduce efortul asupra ochilor soferului, in special pe timp de noapte. Si care dau o atmosfera de lounge, in special noaptea, cand este descoperit si plafonul panoramic.

Am apreciat pozitiv textura materialului folosit pentru a imbraca plansa de bord, care da un aspect high-tech si funky in acelasi timp.

 

Spatiul pentru cap este arhisuficient, iar cel lateral, in special in zona umerilor, este la limita.

Scaunele sunt foarte confortabile, iar aici dau un alt punct in plus deoarece se pare ca Peugeot ofera cele mai confortabile scaune din clasa compacta.

Sprijinul lateral este foarte bun, in zona laterala a toracelui si a abdomenului, oferind un confort sporit, in special in calatoriile lungi.

In rest, gasim tot ce ne asteptam sa gasim la un model din 2014: geamuri actionate electric, sistem multimedia, instalatie de climatizare dublu-climatronic.

Geamurile sunt comandate electric

Geamurile sunt comandate electric

Si eternul sistem Start/Stop, pe care il urasc din tot sufletul meu de copil, indiferent cate maimute mov din Amazon salveaza, oprindu-mi motorul cand stationeaza masina… Slava Domnului ca exista un buton ce poate decupla acest sistem!

 

Slava Domnului pentru existenta acestui buton

Slava Domnului pentru existenta acestui buton

Revenind la interior, am tinut mortis sa ma asez si pe bancheta din spate, care este foarte bine profilata si ofera trei locuri, desi cel din mijloc este ceva mai mic decat celalte. In schimb, daca sunt doar patru pasageri, Peugeot 2008 se poate transforma dintr-un cross-over urban intr-un cruiser in toata regula.

Portbagajul este bine organizat si are o forma regulata

Portbagajul este bine organizat si are o forma regulata

In ciuda dimensiunilor exterioare mici, portbagajul este suficient de mare pentru a lamuri problema bagajelor unei familii normale. De parca au inventat un portal inter-dimensional, inginerii Peugeot au reusit sa ofere un spatiu pentru bagaje demn de un model de clasa compacta. Forma sa regulata permite incarcarea obiectelor voluminoase, in timp ce deschidererea generoasa face orice cargo sa para o gluma.

Cei 338 de litri, standard, sunt suficienti pentru o masina cu o lungime de 4159 mm.

Privit din fata, micul 2008 nu este chiar prietenos si inspira forta si maturitate

Privit din fata, micul 2008 nu este chiar prietenos si inspira forta si maturitate

Desi este un model mic, nu lasa impresia asta odata urcat la volan.

Motorul este gandit sa favorizeze economia si performantele de consum, astfel ca ofera 92 CP dintr-o cilindree de 1.6 litri.

Momentul motor, insa, este omniprezent, iar cei 230 Nm, disponibili de la 1750 rpm trag masina ca si cum ar fi un motor pe benzina de 2.5 litri.

Acceleratia de la 0 la 100 de km pare sa dureze 100 de ani, dar, in realitate, dureaza vreo 11,5 secunde, in timp ce viteza maxima este de 181 km/h, conform datelor oficiale, neverificate de mine.

Cutia de viteze cu 6 trepte schimba foarte bine si fara sa “agate”, iar etajarea sa este gandita pentru a oferi performante dinamice decente, favorizand economia de combustibil

 

Forma laterala tradeaza caracterul de cross-over

Forma laterala tradeaza caracterul de cross-over

 

Ei bine, Peugeot nu se dezice de renumele sau si reuseste sa faca de ras cele mai pretentioase hibride japoneze, oferind un consum de combustibil demn de un scuter: 4,8 litri/100 km, in regim urban si… 3,3 l/100 km, in regim extraurban, respectand regulile de circulatie.

Aceste valori au fost calculate de mine dupa ce am parcurs un traseu de peste 500 km, din care, primii 120 km au fost parcursi exclusiv in Bucuresti, atat in perioade de trafic aglomerat, cat si in perioade de trafic lejer.

Piesa de rezistenta a micului SUV este, insa, sistemul de management al tractiunii.

Sistemul "Grip Control" este pozitiona la indemana, intre schimbatoruld e viteze si maneta franei de stationare

Sistemul “Grip Control” este pozitiona la indemana, intre schimbatoruld e viteze si maneta franei de stationare

Pe consola centrala, in spatele schimbatorului de viteze, se afla un comutator rotativ, inspirat de cel montat cu ceva ani in urma pe Range Rover, dotat cu ideograme ce simbolizeaza tipurile suprafetelor de rulare, botezat “Grip Control”.

Fiind o iarna grea si avand strazile pline de zapezi, am zis ca e ok sa las copilul din mine sa se joace si m-am “infipt” in primul namete. Care, el nametele, era mai inalt decat masina, dupa cum se poate observa si in poza de mai jos.

Nametii au fost mai mari decat noi, dar i-am dovedit

Nametii au fost mai mari decat noi, dar i-am dovedit

Am comutat pe pozitia “Sosea” si am incercat sa ies. Evident, nu am iesit. Cred ca as fi ramas fara motorina in rezervor, inainte sa ies eu din zapada.

Am comutat apoi pe modul “zapada” si ce credeti? In 5 secunde eram inapoi pe sosea.

SImbolurile de pe comutatorul sistemului "Grip Control" sunt intuitive

SImbolurile de pe comutatorul sistemului “Grip Control” sunt intuitive

Bravo Peugeot!

Tinuta de drum este buna, atat pe sosea cat si pe drumuri denivelate. Sau pe soselele denivelate din Bucuresti…

Garda la sol inalta permite navigarea fara probleme peste liniile de tramvai, prin gropile omniprezente si peste bordurile mult prea inalte pentru alte modele normale.

Bosajele rotilor au protectii din plastic dur, care permit protejarea caroseriei de orice poate sari din anvelope, la rularea pe drumuri neamenajate.

In timpul ambuteiajelor de dimineata, am profitat de instalatia audio cu sistem de comanda cu ecran tactil, care m-a invelit intr-o patura cu muzica buna, din lista mea de pe stick-ul USB omniprezent la teste.

Consola centrala are blocurile de comanda pozitionate ergonomic si bine delimitate

Consola centrala are blocurile de comanda pozitionate ergonomic si bine delimitate

Partile bune ale sistemului multimedia tin de design si modul facil in care poate fi comandat, interfata fiind intuitiva.

Partile proaste sau mai putin bune, tin de puterea maxima si calitatea sunetului, in special la frecvente joase, cand doar bazaie, daca pui un hip hop de calitate.

Privit din spate, 2008 isia rata clar apartenenta la familia Peugeot actuala

Privit din spate, 2008 isia rata clar apartenenta la familia Peugeot actuala

Acum, trebuie sa facem o precizare: majoritatea clientilor de Peugeot 2008 vor fi cliente. Deci femei. Iar aici trebuie sa fiu corect si sa ma gandesc ca francezii s-au gandit ca nu vor fi foarte multe mamici care il vor pune pe 50 Cent sa urle, in timp ce le doarme copilul in spate.

Este evident ca nu este o masina perfecta, dar, tinaind cont de pretuld e achizitie si de tehnologia inglobata la bord, sunt sigur ca Peugeot 2008 va avea succes, in special in randul tinerilor, care traiesc in mediul urban si care vor ce este mai bun din cele doua lumi: dimensiuni compacte si consumuri de combustibil de automobil de clasa mica, dar si capacitati de trecere si sisteme de tractiune luate de pe un SUV.

 

 

 

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *