Sau cum sa faci un SUV compact misto. Cam asta a fost ideea celor de la BMW. Cel putin, asta cred eu.
Nu mai sunt fan BMW de vreo 10 ani, dar trebuie sa ma inclin cand vad ca fac chestii misto. Iar X2 este o masina misto.
Cine ma cunoaste stie ca nu-mi place BMW X1 nici daca l-as primi gratis.
Cu X2, lucrurile stau altfel. Proportiile compacte si linia laterala arata o masina “musculoasa”, capabila sa se descurce in orice oras, inclusiv Kandahar. Sau Bucuresti. Gropile sunt la fel.
Noul BMW X2 aduce la start motorizari diesel si cu benzina, in ciuda avantului ecologic care a cuprins planeta. Stim sigur ca va veni si o versiune hibrida, iar zvonurile merg pana la o versiune 100% electrica in urmatorii 4 ani.
Motorizarile disponibile, la inceput, sunt:
Daca era nevoie de clarificari, trebuie sa mentionez ca sDrive este modelul cu o singura punte motoare, in timp ce xDrive este versiunea cu tractiunea integrala a casei bavareze.
Cutiile de viteze disponibile sunt atat mecanice, cu 6 trepte, cat si robotizate, din familia Steptronic, avand 7 trepte si sistem dublu-ambreiaj.
Ca dotare optionala, evident, exista si sasiul adaptiv, controlabil electronic. Este vorba despre “Driving Experience Control”, un comutator care permite alegerea modului de conducere, in trei moduri prestabilite: “Comfort”, “Eco-Sport” sau “Sport”. In plus, daca masina este dotata cu suspensia adaptiva, tot optionala si numita “Dynamic Damper Control”, aceasta poate fi reglata pe modul “Comfort” sau “Sport”, care permite ajusarea inaltimii cu 10 mm, care aduce un comportament adaptat cerintei soferului.
Nu stim preturile, dar ne asteptam la “scoruri” de clasa premium, unde un model bine echipat va sari, cu usurinta, de 30.000 euro.